Milyen hatással lesz a 2019-es márciusi Google core frissítés a linképítési stratégiára? 1. rész

2019 március 13-án a Google Search Liaison twitter oldalán a következő üzenet fogadta a keresőóriás rajongóit:

Ezen a héten kiadtunk egy széles körű algoritmus-frissítést, amit évente többször is szoktunk csinálni. Az ilyen frissítésekkel kapcsolatos útmutatásaink továbbra is azok maradnak, mint korábban.

Ezt az üzenetet a legtöbb SEO blog és website kissé eltúlozva teljesen túlértelmezte, s azóta sorra jelennek meg a tartalom nélküli említések a témáról. Néhányan webmesteri megfigyelésekre hivatkozva arról számoltak be, hogy egyes oldalak forgalom gyengülést, más oldalak pedig pont, hogy javulást mutattak a frissítés után.

Nem lehet egyelőre meghatározni, hogy milyen iparágak webes felületeit érintette legerősebben a változás, mert sem oldal típus, sem vállalati szektor szerint nincs összefüggés a vizsgált adatok alapján.

Egy viszont teljesen egyértelmű a Google twitter bejegyzésében: az, hogy továbbra is azt kell tennie minden webes felület szerkesztőnek, amit eddig: minőségi és felhasználóbarát tartalmat készíteni.

Jajj a Black Hat SEO taktikát használó oldalaknak

A legtöbb panasz természetesen a Black Hat SEO trükköket még mindig alkalmazó webmesterektől jött, akik persze, hogy jajgatnak, ha az alattomos és megtévesztő praktikáik nem működnek, s az eddigi látogatók sem jönnek már az adott oldalra.

Ezek az oldalak általában úgynevezett túloptimalizált webes felületek, ami azt jelenti, hogy sorra gyártják az oldalra a semmitmondó, folyamatosan ismétlődő szövegeket és különféle tartalmakat, mert így próbálják meg átverni a Google algoritmusait.

Ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy ezek az oldalak általában egy-egy külföldi site másolt vagy lefordított, gagyi változatai az eredetinek, és csak az oldalra kitett hirdetések miatt üzemeltetik a bizniszüket.

Ezek a tipikus értéktelen, nulla információt tartalmazó, szórakoztatásnak is gyenge weboldalak. Erre sem a Google-nek, sem pedig a felhasználóknak nincs szüksége, hiszen vannak már jól működő, megbízható és leinformálható nemzetközi site-ok, amiket szívesebben látogatnak a felhasználók.
 

Hogyan érinti mindez a linképítést?

Eddig is számított, s nem győztük eleget hangsúlyozni, hogy a linképítésnek akkor van értelme, ha olyan helyekre kerülnek ki a backlinkek, amiket az a réteg látogat, akit nemcsak érdekel az adott vállalat terméke vagy szolgáltatása, de hajlandó is vásárolni.

Másik fontos szempont, hogy a backlink olyan felületre kerüljön fel, ami valamilyen szinten releváns az adott cég üzletpolitikájával, vállalati filozófiájával, etikai kódexével és társadalmi felelősségvállalásával.

A linképítési stratégia egyik legfontosabb része a potenciális felhasználók kifürkészése, nem pedig a linkek számának a növelése. Természetesen növekedni fog a linképítés során a backlinkek száma, viszont a SEM ügynököknek nem az a célja, hogy minél több linket tegyenek ki, hanem az, hogy amiket kitesznek, azok pozitív konverziós adatokat eredményezzenek.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a SEM ügynököknek is folyamatosan kell figyelniük azokat az oldalakat, amik Black Hat SEO taktikákat használnak, hiszen ha ilyen oldalra tesznek ki szponzorált tartalmakat, akkor az csorbíthatja az ügyfél webes felületének megbízhatósági értékét.

Minőségi oldalak, minőségi linkek, valós vásárlók

Egy sokak által látogatott, ismert és nívós oldalra felkerülni magánszemélyként igen nehéz, de cégként sem könnyű. Itt jönnek be a közvetítők, akik általában a SEM ügynökök, hiszen nekik az egyik legfontosabb feladatuk az, hogy jó üzleti kapcsolatot ápoljanak azokkal a szerkesztőkkel és blog vagy website tulajdonosokkal, akik hajlandóak a SEM ügynökség ügyfeleitől származó értékes, szakmai vagy a témához illő bejegyzéseket publikálni.

Jelen cikkünk második része a következő bejegyzésünkben folytatódik, ahol azt fogjuk megvizsgálni, hogy mi történhet azokkal a weboldalakkal, amelyek a linképítés során a mennyiségre mennek, nem pedig a minőségre.