Előző cikkünkben említést tettünk a márciusi Google core frissítésről, a Black Hat SEO közösség elégedetlenségéről, valamint arról, hogy miért fontosabb a linképítés során a minőség, mint a mennyiség.
Linképítés: minőség vs mennyiség régen
Amikor a SEO még gyerekcipőben járt, a SEM pedig még főként offline működött, akkor még igen egyszerűen lehetett alkalmazni szinte az összes Black Hat SEO praktikát. A keresők akkor még nem voltak ennyire pontosak, s az online verseny is igen kicsi volt, hiszen sokan hitték ekkor még azt, hogy az internet körüli láz idővel alábbhagy.
A Black Hat SEO ekkor élte a virágkorát: a webmesterek az alábbi csúfságokkal tudtak működtetni nem is akárhogy egyes website-okat:
- Az oldalak title tag-jébe rengeteg kulcsszót tömörítettek be
- Láthatatlan szövegeket tettek ki az oldalak aljára vagy oldalsávjaiba, hogy oda is rengeteg kulcsszót tudjanak belenyomni.
- Kissé ocsmány hatást keltő címkefelhőket tettek ki, hogy ott is rengeteg kulcsszót tudjanak használni
- Haszontalan linkgyűjtő oldalakra tettek ki linkek százait
- Szánalmasan összetákolt kérdéses eredetű portálokra tettek ki linkek ezreit, hogy megnöveljék a visszamutató linkek számát
- Eltérő tartalmat mutattak a keresőknek, mint amit a felhasználóknak (Cloaking)
- Visszaéltek az átirányításokkal
- Nemcsak a keresőket, de a felhasználókat is folyamatosan félrevezették
Ezen is látszik, hogy ekkor még nem volt divat minőségi tartalmakat generálni, s a felhasználóbarát kialakításról pedig ne is beszéljünk.
Így igen könnyű volt linkek ezreit elhelyezni az interneten akár néhány hét leforgása alatt, s a keresők ekkor nem nagyon tudtak még mit kezdeni ezzel a fajta viselkedéssel.
Rengeteg cégnek ment emiatt jól körülbelül 10 éve, egészen olyan 2014-ig, hiszen ekkor is még lehetett ezeket az arcátlan trükköket használni.
Viszont érdemes megnézni, hogy hol vannak azok a cégek, akik anno akkorát kaszáltak a Black Hat SEO által létrehozott fals adatok miatt - gondoljunk a megszámlálhatatlan mennyiségű linkre, a félrevezető átirányításokra, az értéktelen, folyton ismétlődő tartalmakra, a kulcsszó tömörítésre, stb.
Linképítés: minőség vs mennyiség most
Jelenleg igen nehéz már úgy használni a Black Hat SEO taktikákat, hogy azzal ne járjon büntetés vagy akár kitiltás például a Google-ből. Az a cég, amely rengeteg backlinket helyez el rossz minőségű oldalakon, az a saját oldalának megbízhatóságát kockáztatja, hiszen ki utalna erre a cégre egy olyan weboldalon, ami nem is azzal foglalkozik, amivel a cég kereskedni próbál az interneten.
A keresők rengeteg fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években, s ahogyan azt a márciusi Google core frissítésnél is láttuk, számít az, hogy egy oldal mennyire felhasználóbarát, mennyire pontosan tudja kiszolgálni a látogatókat, s rendelkezik-e azzal az információval, amire a felhasználó előzőleg keresett.
Mind a keresőknek, mind a weboldalaknak érdekük, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt tudják nyújtani a látogatóknak, így napjainkban rendkívül fontos lett az értékes tartalom.
Az egyedien és igényesen megalkotott szövegek és ábrák, valamint a kifinomult és ízléses, illetve informatív képek, videók és szöveges tartalmak készítése lett az egyik legfontosabb tényező, hogy egy oldalt ne érje meglepetés, ha a keresők javítják a működési mechanizmusaikat.
Egyszerű okolni a Google-t ha egy cég veszít a látogatóiból, viszont ha az oldalt tüzetesen átvizsgáljuk, nyilván nem egy hibát fogunk rajta találni, ami miatt a keresőóriás hátrébb kényszerítette a SERP-eken a cég webes felületét.
Mi a tanulság?
2019-ben nem éri meg a linképítés során a mennyiségre koncentrálni, mert igen gyakran fordul az elő, hogy egy cég csak 10-20 linket helyeztet ki nívós oldalakra, s a konverziós adatok egyből feljebb mennek, mert a minőségi oldalakról olyan látogatókat sikerül így a cég weboldalára invitálni, akik vásárlásaikkal nagy mértékben tudják növelni a cég hozamát.