Cikksorozatunk első részében bemutattuk, hogy miért fontos a linképítés során a megbízhatóság és minőség, a backlinkek pozíciója, szövegezése és környezete, illetve azt is részleteztük, hogy miért annyira sikeresek 2019-ben az infográf tartalmak.
Ebben a bejegyzésünkben megnézzük, hogy miért fontos, hogy az adott tartalom szövege szépen megszerkesztett, tördelt formában legyen, illetve azt is megnézzük, hogy egyes tartalmak miért annyira sikeresek ebben az évben.
Felsorolások, toplisták és tagolt szövegezés
Mindenki szívesebben olvas olyan szövegeket, amiket szépen pontokba szedett a szerkesztő, hiszen sokkal könnyebb ezt olvasni, mint a véget nem érő hosszú, tördelés nélküli cikkeket vagy tanulmányokat.
Az olyan típusú bejegyzések, mint például a
10 tipp, hogy három nap után is üde maradjon a hajad; 5 bevált módszer vakondokok ellen; Erre a 7 dologra ügyelj, mielőtt lakást vásárolsz, stb., mind ebbe a típusba tartoznak, hiszen a szövegek ebben az esetben jól tagoltak, tele vannak alcímekkel és felsorolásokkal, s gyakran tartalmaznak mindezek mellett még infográf elemeket is.
Ezek annyira sikeresek, hogy még a videós, képes vagy jól szemléltetett infográf tartalmakat is képesek néha felülmúlni. Miért? Mert az emberek kíváncsiak, s szeretik tudni, hogy mi a legjobb, legdivatosabb, leghasznosabb 10, 5, vagy 3 dolog idén vagy 10 évvel ezelőtt. S ami a legfontosabb: valaki megcsinálta már nekik a listát, így kényelmes és hasznos olvasmánynak minősítik az ilyen tartalmakat a felhasználók.
Linképítés előtt emiatt érdemes tüzetesen átvizsgálni az adott webes felület tartalmait, hiszen ha nem felelnek meg a kor elvárásainak, akkor lehetnek bármennyire informatívak, ha a felhasználók nem találják elég csinosnak a szöveget.
Kutatásokkal igazolt eredmények
Sajnos egyre gyakoribbak az álhírek, hiszen napjainkban szinte csak az számít, hogy ki közölte le elsőként, s hogy az mennyire felel meg a valóságnak, már nem sok mindenkit érdekel. Viszont szerencsére még rengeteg olyan felhasználó van az interneten, akik szívesen veszik, ha valaki tényekkel és kutatásokkal igazolható adatokkal áll elő, legyen az bármilyen téma.
A linképítés során emiatt a SEO és SEM szakemberek igyekeznek olyan tartalmakat létrehozni egy adott webes felületnek, mely információdús, hiszen a felhasználók kíváncsiságára építik fel az adott szövegeket.
Így mindenképpen jó pontnak számít az, ha egy cég hivatalosan elismert és bizonyítható adatokat közöl egy-egy blog posztjában, mert ha például csinál egy kutatást a felhasználóiról valamilyen szempont alapján, majd ezt közzé is teszi, - például egy SEO-s oldal -, akkor az hasznos információkkal szolgál a többi SEO-s szakembernek, így kérés nélkül utalnak majd vissza a saját blog bejegyzéseikben, YouTube videóikban vagy Podcastjaikban az adott hasznos tartalomra.
Személyes tapasztalatok megosztása
A linképítés során nemcsak konkrét adatokkal lehet felhasználókat csalogatni egy-egy webes felületre, hanem bizonyos, az adott cég szolgáltatásaihoz illő témájú személyes tapasztalatok megosztásával is. A gyakorlatban sokkal több ember hisz el bármit is egy személynek, mint egy cégnek, hiszen a személynek nem feltétlenül érdeke a profit-növekedés.
Emiatt, illetve a rengeteg szponzorált tartalom miatt egyre nagyobb igény alakult ki a személyes élménybeszámolókra, mert ezeket hitelesebbnek gondolja a felhasználók többsége.
Például az a cég, amelyik nyíltan mer beszélni az elrontott vagy sikeres marketing kampányairól, szinte aranybányának minősül, hiszen ez azt jelenti, hogy akik ezt elolvassák, azok már - valószínűleg - nem fogják elkövetni ugyanazt a hibát, illetve még tanácsot is kapnak arra, hogy hogy legyen sikeres egy promóció.
Az utazási beszámolóktól egészen az esettanulmányokig, szinte minden olyan tartalom, amely valamilyen személyes élményhez köthető, hasznos tartalomnak minősül, hiszen így a felhasználók első kézből tudják így megszerezni az áhított információt.
Cikksorozatunk harmadik, s egyben utolsó része a következő bejegyzésünkben lesz olvasható.