2017.12.28.
Weboldal optimalizálás - ahol nemcsak a külcsín számít
Egy weboldal optimalizálás több részből áll, mely során megállapításra kerülnek a jelenleg előforduló hibák, melyek megoldása jelentősen növelheti az esélyét annak, hogy a Google keresési oldalain előrébb kerül a weboldal.
Konkurencia elemzés
Ez azért fontos egy weboldal optimalizálás során, hogy megismerjük, milyen más cégekkel szemben kell felvennie a versenyt az adott weboldalnak, hogy tartalmilag és technikailag jobb legyen, mint a konkurencia.
Technikai jellemzők átvizsgálása
A weboldal optimalizálás e fázisában a SEO szakemberek alaposan megnézik a weboldal forráskódját, majd megállapítják az esetleges problémákat, melyek lehetnek szarvas hibák, például HTTPS helyett még mindig csak HTTP-t használ a weboldal, nincs megoldva az esetleges duplikált tartalmak kezelése a kanonikalizáció segítségével.
Továbbá előfordulhatnak ebben a fázisban - főként a dobozos weboldalak esetében - olyan malőrök is, mint például a kódban nem szerepel elég H1, H2, H3, stb. elem, mely nagyban segítené a keresőknek feltérképezni a weboldalt.
Tartalmi elemek kiértékelése
Amikor a tartalmi elemeket veszi sorra a SEO szakember, gyakran ütközik olyan problémákba, mint a másolt vagy fordított tartalom, a nem optimális színséma alkalmazása, a nem megfelelően kialakított menüszerkezet. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen a betűtípus illetve az egész dizájnnal kapcsolatban talál problémákat, melyek negatív felhasználói élményt okoznak.
Egyéb külső programok segítségével végzett analízis
Például a Google Analytics és a Search Console segítségével még több technikai problémát lehet megtalálni, melyek lehetnek például a rossz átirányítások, a szerver hibák, a felhasználók szokásaiból fakadó nem megfelelő kialakítás (idő előtt elhagyják az oldalt), illetve itt vizsgálják meg az indexelési illetve crawling problémákat is.
Emiatt a weboldal optimalizálás egy igen szövevényes folyamat, mely során felszínre kerülnek olyan régóta fennálló problémák, melyek megoldása komoly előrelépést jelenthet a legtöbb weboldal tulajdonosnak, hogy növekedjenek az organikus keresési eredményei.