2018.01.05.
Weboldal keresőoptimalizálás - mikor lehet erre szükség? - 2. rész
Előző cikkünkben írtunk a konkurencia átvizsgálásáról, a technikai tényezők analíziséről, illetve a tartalmi és dizájn elemek lényegességéről, így fontos még áttekintenünk néhány olyan további tényezőt, mely a weboldal keresőoptimalizálás során fontos szerepet tölt be, hogy rég készült weboldala ismét új legyen.
Online megjelenések, linképítés
Egy vállalat online jelenlétét nagyban lehet befolyásolni olyan szöveges, képes vagy videós megjelenésekkel, melyek gyakran és sokak által látogatott hírportálokon, vagy közösségi oldalakon, blogokban szerepelnek.
Például ha egy potenciális vásárló beüti az Ön weblapjának vagy cégének nevét a keresőbe, vajon milyen cikkekkel fog találkozni? Ki írt már róla vagy a szolgáltatásairól véleményeket? Beszél-e valaki jelenleg róla valamilyen fórumon esetleg?
A weboldal keresőoptimalizálás e fázisában szoktak előjönni a - már régen is rosszul használt - linképítés során előforduló silány minőségű oldalakra kitett linkek, melyek ahelyett, hogy feljebb vinnék a céges presztízst, inkább a süllyesztő felé irányítják az oldalt.
Ezeket ilyenkor érdemes orvosolni, s az elavult, senki által sem látogatott évekkel ezelőtti linkparkokról és “gagyi” oldalakról eltüntetni a vállalkozás nevét, hiszen ezeket már szinte senki sem használja. S az is fontos, hogy új linkeket építsünk ki, melyek olyan magas színvonalú portálokon jelennek meg, melyeknek aktív a közönsége.
Közösségi média oldalak használata
A mai világban az a cég, melynek nincsen vállalati profilja legalább egy közösségi média portálon, szinte nem is létezik.
Ez azért fontos, mert itt az emberek hozzászólásokkal, lájkokkal és megosztásokkal tudják organikusan népszerűsíteni a vállalat nevét és szolgáltatásait. Ezt ingyen reklámként is felfoghatjuk.
Emiatt a weboldal keresőoptimalizálás erre is kitér az analízis során, hiszen ennek segítségével egy egész brandet is fel lehet építeni, ha a marketingesek elég kreatívak, s létre tudnak hozni olyan érdekes tartalmakat, rendezvényre való felhívásokat, közösségi programokat, melyekkel még könnyebbé válik a cég online tevékenysége, mert ismertebb lesz a potenciális ügyfelek körében.