Webáruház keresőmarketing a gyakorlatban kis- és középvállalkozásoknak 2. rész

Előző bejegyzésünkben szó esett a SEO audit fontosságáról, a SEO specialisták és a programozók közötti lényeges kapcsolatról, illetve arról is írtunk, hogy miért nem szabad spórolni a webáruházat üzemeltető informatikai cégen.
 

Webáruház SEO és SEM audit

SEO audit utáni SEM audit

A SEM auditról keveset beszél a szakma, hiszen ez valamennyire a tartalmi SEO része, viszont marketinges szemmel nézve sokkal többet ki lehet hozni egy webáruházból, mintha csak a SEO eszközökre hagyatkoznánk.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a SEM specialista vásárlóként végignézi az adott webáruházat, majd megjegyzéseket tesz, ahol hibát talál. Ezután összeül a SEO specialistával, hogy amiket módosítani szeretne, az technikailag kivitelezhető-e, s ha igen, az milyen hatással lesz az oldalra (pl.: lassítja majd az oldal betöltését, gondot okoz megoldani kis képernyőn, nem lehet használni bizonyos formátumú képeket, stb.).

Adminban módosítható tartalmi elemek ellenőrzése

A webáruház ellenőrzése után megnézi a keresőmarketing specialista az adminon belül állítható tartalmi elemeket. Például a rendszer által kiadott vásárlói tájékoztatásokat, e-maileket (pl.: banki átutalás után sikeres volt a fizetés, megtörtént a vásárlás, rendelését fogadtuk, rendelése szállítás alatt van, stb.).

A webáruházra kihelyezhető promóciós elemeket is végignézik ilyenkor a SEM szakemberek, hiszen ezek a cég hivatalosan elhelyezett saját webes felületén található reklámok, bannerek, villámakciók, stb.

Ezek szövegei, képei, hangos vagy videós fájljai mind fontos szerepet játszanak abban, hogy a keresőmarketing szakembernek teljes képe legyen arról, hogy milyen stílusban, kihez kell majd szólnia a marketing kampányoknak.

Céges weboldal

Az interneten egy céges website olyan, mint a valóságban egy névjegykártya és néhány céges brosúra. Ez egy hivatalos formában megírt hivatkozási pont, hiszen az a felhasználó, aki például a cég webáruházát használja, kíváncsi lehet arra, hogy milyen cég áll az online bolt mögött. Ehhez pedig elengedhetetlen egy profin megszerkesztett (PC-n, tableten és mobilon is jól használható), igényesen megtervezett, jól átlátható és könnyen használható céges website.

A következő adatokat / menüpontokat szokták leellenőrizni a keresőmarketing szakértők, amikor megvizsgálják a céges weboldalt (amennyiben már rendelkezik az ügyfél website-tal):

Rólunk / Cégtörténet
  • Itt érdemes hosszú szövegeket létrehozni, kronológiailag felépíteni a történetet a fontosabb mérföldkövek szerint, valamint teletűzdelni érdekességekkel, akár humoros történetekkel tarkítani a bekezdéseket.

Kik vagyunk mi / Csapatunk / Dolgozóink + fényképes rövid bemutatkozás
  • Ez azért fontos, mert így igazi emberek képét és rövid bemutatkozását láthatja a felhasználó, nem pedig csak egy hosszú, unalmas listát.

Sajtómegjelenések
  • A céges imidzs kialakítása miatt ez szinte elengedhetetlen, mert innen látja a felhasználó, hogy milyen üzleti kapcsolatai vannak a cégnek más online bizniszekkel, bloggerekkel vagy influencerekkel.

Jogi nyilatkozatok, dokumentumok
  • Ezek akkor szükségesek, ha olyan tartalmat szeretne feltüntetni a cég - vagy adatokat felhasználni - amelyekhez szükség van valamilyen hivatalos, jogi nyilatkozatra.

Kapcsolat
  • Cím + térkép
  • E-mail cím, skype, telefon, fax
  • Üzletek, irodák elérhetőségei térképpel
  • Ajánlatkérő űrlap szolgáltatás igénybevételéhez, kérdések elküldéséhez
  • Nyitvatartási táblázat, stb.

Indulhatnak a hirdetések

A javítások után a keresőmarketing szakemberek elkezdik kidolgozni a céges kampányokat, legyenek azok Facebook, Adwords, Instagram vagy YouTube hirdetések, s mellettük kezelik a cég webáruházára kitehető promóciós plakátokat, bannereket, aktuális akciókat, törzsvásárlói programokat, nyereményjátékokat, s mindent, amivel több vásárlót tudnak a web store-ba csalogatni.

Tehát a kis- és középvállalkozásoknak is ugyanúgy fontos a SEO-SEM audit, mint bármelyik multinak, hiszen csak ez után érdemes hirdetni egy webáruházat.

Olvassa tovább a webáruház keresőmarketing cikkünket, a 3. részben a tévhitekről és a lehetséges stratégiákról fogunk írni!