Vírusmarketing érthetően

A vírusmarketing technikát rádión, TV-n és interneten keresztül is használják a márkaismertség növelésére, termékeladásra, vagy figyelemfelkeltésre bizonyos társadalmi szerepvállalással kapcsolatban. Az egyik leggyakrabban használt formái a videó, kép, vagy hang, mely a kampánytól és a közönségtől függően valamilyen extrém érzetet kelt a nézőben humor, veszély, szórakoztatás, vagy akár megbotránkoztatás segítségével.

A vírusmarketing legfontosabb részei

Három tényezőnek kell mindenképp találkoznia egy sikeres vírusmarketing kampányban: a megfelelő üzenetet a megfelelő üzenetküldőnek a megfelelő környezetben illusztrálva megjeleníteni. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Üzenet

Emlékezetes, lényegretörő és érdekes annyira, hogy arra ösztönözze a felhasználót, hogy azonnal továbbítsa másoknak is a vírusmarketing üzenetet, mert úgy gondolja, ezt látnia kell mindenkinek.

Üzenet továbbító

Először azokhoz a felhasználókhoz érkezik meg az üzenet, akik naprakészek az online világban vagy valamilyen közösségi média oldal rajongói oldalának tagjai. Elterjed így a közösségi média oldalakon a hír.

Majd eljut a vírusmarketing üzenet különféle portálokra, ahol szintén egyre több emberhez kerül el az információ, majd közben újra visszakerül a közösségi média oldalakra, majd kezdődik elölről az egész folyamat. A végeredmény pedig hasonló a pletyka terjedéséhez: szájról szájra terjed, így egyre több ember / portál osztja meg.

Környezet / kontextus / felület

Fontos megvizsgálni azt, hogy a kiválasztott közönség milyen felületen, milyen kontextusban vagy környezetben lenne hajlandó továbbítani az üzenetet. Emiatt fontos úgy kiválasztani a vírusmakreting üzenet környezetét, hogy az teljesen megegyezzen a felhasználók elvárásaival, gondolkodásmódjával.

Profit

Amennyiben sikerül a közönség számára egy megnyerő, megosztásra méltó, minőségi vírusmarketing kampányt készíteni, a mai közösségi média oldalak segítségével igen jelentős felhasználói kör növekedést lehet ezzel a technikával elérni.