2018.03.29.
Vajon a közösségi média világában is jól tudnak szerepelni a Google hirdetések?
Egyre több óriásvállalat kér meg közösségi média oldalakon lévő celebeket, sztárokat és influencereket (befolyásos személyiségeket), hogy segítsék népszerűsíteni a cég termékeit vagy szolgáltatásait. Vajon ez milyen hatással van a Google hirdetésekre?
A Google hirdetésekben az a jó, hogy könnyedén be lehet állítani a szerkesztői felületen azt, hogy milyen közönségnek, milyen kulcsszavakra és milyen időpontban jelenjenek meg a Google SERP-eken fent, lent vagy oldalt a különféle reklámok.
Ezekért nyilván fizetni kell, viszont az elkölteni kívánt összeg meghatározható, így minden cég ki tudja kalkulálni azt, hogy mennyit képes kiadni egy hónapban az adott Google hirdetésekre.
Mivel a Google az egyik legnagyobb keresőóriás jelenleg, így ezt a felületet használják a legtöbben, illetve a legtöbb készüléken is. Így például egy startup cég, melynek nevét sem ismerik még az emberek, könnyedén megjelenhet a SERP-ek első oldalán a legfelül elhelyezett reklámok közt. Ennek hatására nem kell felvennie a versenyt azokkal a cégekkel, melyek nevét és szolgáltatásait már ismerik az emberek, hiszen a Google hirdetés az oldal tetején lesz látható - ha előzőleg így állították be.
Ez azért jó megoldás, mert így viszonylag rövid időn belül lehet népszerűsíteni a márka nevét az interneten, s mivel megelőzik a reklámok a sima találati eredményeket, nagyobb eséllyel fognak erre kattintani a felhasználók, mint az alatta lévő linkekre.
A Google hirdetések mellett szól az is, hogy könnyebben lehet visszakövetni az elköltött összegeket illetve az ebből származó profitot. A közösségi média oldalakon lévő posztok vagy celebekkel történő promóciók eredményességét viszont igen nehéz visszakövetni. Illetve egy közösségi média platform felügyelete és az érdeklődőkkel való kapcsolattartás pedig igen időigényes.
Emiatt azt szoktuk javasolni, hogy először a Google hirdetésekkel kezdjék el promótálni a különféle szolgáltatásaikat a fiatal cégek, s miután ismertté válik a márka, csak utána keressék fel a például Instagram vagy YouTube sztárokat, hogy segítsék terjeszteni a márka hírnevét.