Sokan hihetik azt, hogy a Facebook hirdetési felületét csak a hatalmas marketing büdzsével rendelkező cégek tudják kihasználni, viszont mégis miért mondana le a közösségi média óriás a kisvállalatoktól beérkező profitról?
Amennyiben a profit-orientált gondolkodást használjuk, szinte őrültség lenne az, ha a Facebook bármilyen szinten is hátrányba akarná szorítani a kis cégeket. Lehet ugyan, hogy ők nem költenek el annyit a kampányaikra, mint a multik, viszont rengeteg van belőlük a piacon, így sok kicsi sokra megy.
A Facebook azzal indokolta a lépést, hogy büszkék arra, hogy több mint 90 millió kisvállalkozás használja ki a közösségi média óriás platformját, melyek egyben munkát is biztosítanak az embereknek. Emiatt a Facebook szívesen segíti őket a gazdasági növekedésben a platform egyedi fejlesztései révén.
A rémhírekkel ellentétben igenis lehet jövedelmező
Facebook hirdetéseket készíteni kis- és középvállalkozásoknak is ezen a közösségi média platformon, csak érteni kell hozzá, illetve folyamatosan figyelni kell a beérkező adatokat. Általában ezt hanyagolják el a legtöbben, s emiatt okoznak profit-kiesést az adott ügyfélnek a rosszul összeállított hirdetésekkel a SEM ügynökök.
A mostani változtatásokkal viszont már a lustább ügynökségeknek is lehetnek sikerei. Nézzük meg, miért.
Facebook Automatizált hirdetési platform
A nemrég elindított Automatizált hirdetési platformon egy hirdetésnek maximum hat hirdetési verzióját lehet létrehozatni automatikusan a rendszerrel, amelynek célzási körét a szoftver szintén automatikusan kínálja fel a vállalat oldalán látott adatok alapján.
Ezek a hirdetések a Facebook, Instagram, Messenger és az Audience Network hálózatain keresztül futhatnak. Az eszköz igen könnyen használható, hiszen a rendszer rengeteg kérdést tesz fel a hirdetés céljával, a vállalattal, a közönséggel, stb.-vel kapcsolatban, majd ezek alapján segíti a hirdetések megszerkesztését Call-To-Action gombokkal, kreatív szövegekkel vagy például képekkel.
A rendszer a Facebook hirdetéshez kapcsolódó célzási ajánlásokat és költségvetési javaslatokat is felkínál, majd az Automatizált hirdetési platform optimalizálja a hirdetési kampányt, hogy a lehető legjobban tudjanak szerepelni az elkészült hirdetések.
Természetesen ezekről érkeznek vissza úgyevezett teljesítményjelentések, melyek nemcsak az aktuális eredményeket tartalmazzák, hanem ajánlásokat is azzal kapcsolatban, hogy milyen módosítások révén működnének jobban a promóciós kampányok.
Pénztárcabarát videószerkesztő eszközök
A Facebook hirdetéskezelő platformja három új videószerkesztő eszközt tartalmaz:
- Automatikus kép vágás
- Videó vágás
- Kép- és szöveg overlay
Ezek a funkciók új lehetőségeket nyitnak meg a korlátozott hirdetési költségvetéssel rendelkező kis- és középvállalatok előtt. Így szinte már bárki könnyedén létre tud hozni egy egyszerűbb videós kampányt anélkül, hogy Super Bowl-ra való méretű marketing büdzsével kellene rendelkeznie.
S mivel általában rövid videókról van szó, egy kis kreativitással még a legunalmasabb termékből is fenomenális szolgáltatást lehet varázsolni egy ügyesen megszerkesztett, igényes, de mégis minimalista promóciós videóval.
Időpontfoglalás
Mostantól a Facebook-on és az Instagramon lévő vállalkozások hozzáférhetnek az Időpontfoglalás-kezelési eszközökhöz, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára azt, hogy a platformokon szolgáltatásokat tudjanak foglalni. Az ügyfelek megadhatják az időpontokat, és ha a cég elfogadja őket, akkor az online rendszer Messengerrel vagy szöveges üzenetben emlékeztetőket küld ki az ügyfeleknek.
Ez a fajta ügyfélkapcsolati rendszer nagyon hasznos, mert itthon a legtöbb kis- és középvállalkozásnak az is költséges, hogy ezt házon belül, egy belső rendszer segítségével oldja meg.
A Facebook jelenlegi újításai tehát nagyban segítik azokat a kisebb vállalkozásokat, amelyek egyelőre még nem termelnek annyi profitot, hogy hatalmas összegeket tudjanak elkülöníteni hirdetési kampányokra.