2013.02.25.
Szezonális hirdetések AdWordsben
Az csak természetes, hogy a hirdetési piacon is megfigyelhetők tendenciák és trendek, melyek természetesen a fogyasztók szokásai alapján alakulnak ki. A fogyasztói szokásokat pedig sok minden alakítja, de különösképpen az időjárás és a kulturális szokások.
A mi társadalmunkban például a december rendkívül fontos hónap, hiszen a karácsony, valamint a szilveszter jelentős ünnepek. Nem véletlen, hogy a hirdetési költés decemberben a legnagyobb, vannak olyan hirdetés kiszolgálók, melyek a teljes éves forgalmuk mintegy 40%-át ilyenkor realizálják.
Egyes márkák esetében viszont hullámzó, hogy mikor és legfőképpen hogyan érdemes hirdetni. Általánosan elmondható, hogy a tipikusan női témának tartott, de egyébként megfelelő üzenettel és hirdetéssel férfiak számára is nagyon jól értékesíthető diéta, egészséges étkezés és fogyókúra témájú üzenetek a nyár közeledtével fogékonyabb fogyasztókra találnak.
Ennek oka nem rejtély, a megoldásához semmiféle marketinges hókuszpókusz sem kell: érkezik a nyár, a télen természetesen fölszedett plusz kilóktól pedig az emberek szeretnének megszabadulni. Ilyenkor tehát még érdemesebb hirdetni, azonban éppen ezért nagyobb is a reklámzaj, több konkurens hirdetőnk van.
Kampányunk optimalizálásához (tehát ahhoz, hogy a lehető legtöbb valódi érdeklődőhöz a lehetséges legolcsóbban jussunk el) célszerű szakembert igénybe venni. A „fogyókúra” és a „diéta” szóra külön-külön is havonta 300 000 keresés történik a Google-ben, így nem csoda, hogy látunk hirdetéseket a találati listán.
A fogyókúrán nagyobb a harc (a találati lista jobb oldalát is ellepik a fizetett linkek), de még itt is csak közepes versenyről beszélhetünk. Ahhoz, hogy a kattintásonkénti költséget alacsonyan tarthassuk, fontos, hogy a lehető legjobb minőségű hirdetést állítsuk össze. Egyrészt használjuk a hirdetés szövegében az adott kulcsszót (például azt, hogy „diéta”), mert ez növeli a kattintások számát.
A céloldalt alakítsuk ki úgy, hogy azon könnyen eligazodjék a látogató. Foglalkozzunk az összetett keresőkifejezésekkel is. A „fogyasztó tabletta” (1900) kifejezésre vagy „gyors fogyás” (5400), esetleg „fogyás hasról” (1900) szavakra kevesebben keresnek, éppen ezért kisebb az árverseny, olcsóbban szerezhetünk szintén releváns, érdeklődő látogatókat. Ilyen speciális kifejezések esetében viszont igyekezzünk közvetlenül olyan weblapra vagy aloldalra irányítani a látogatót, ahol a témával találkozik. Tehát a hasról fogyni vágyót ne a főoldalra vigyük, ahol a diétás infotermékünket (mondjuk egy e-könyvet) kínáljuk, hanem egy aloldalra vagy cikkre arról, hogyan tud hatékonyan leadni a hasáról némi zsírt.
Ezekre az oldalakra ne felejtsünk el call-to-action elemeket tenni, tehát közvetlen felszólítást arra a cselekvésre, amely miatt hirdetünk: lehet ez egy feliratkozási űrlap hírlevélre vagy közvetlen termékismertető megrendelési lehetőséggel.
Az AdWords költségünk alacsonyan tartásához, valamint a jól konvertáló hirdetések és fogadóoldalak kialakításához érdemes szakértő segítséget kérni, mert a megfelelő keresőmarketing-ügynökség nagyobb arányú megtakarítást, illetve bevétel növekedést ér el, mint amennyi a költsége.
A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség szívesen segít a kampányok összeállításában, illetve Google minősített tanácsadói segítségével a lehető legjobb hirdetési egységek kidolgozásában.