2017.11.27.
SEO árak - vajon min múlik az online siker kulcsa?
Egy webáruház vagy weboldal sikerességéhez mindenképp szükség van egy SEO-s emberre, aki segíti a vállalat online megjelenéseit eljuttatni a potenciális ügyfelekhez. De vajon min múlnak a SEO árak?
Feltűnően olcsó SEO árak
Érdemes megnézni, hogy milyen tevékenységekkel foglalkozó cégeknél tapasztalhatóak a rendkívül alacsony SEO árak. Ezek általában olyan informatikai vállalatok, melyek fő profilja valami más ágazat az informatikán belül, mely lehet a szoftver fejlesztéstől a webáruház készítésig bármi. Egy a lényeg: nem kifejezetten SEO cég.
Ha ezeknek a cégeknek választjuk a SEO szolgáltatásait a valóságban nem csinálunk mást, mint kidobunk egy kisebb összeget havonta az ablakon azért, hogy egy amúgy is már évekre leterhelt programozó nézzen rá időnként a webes felületre, mely ki fog merülni annyiban, hogy megnézi a fejlesztő, hogy volt-e valamilyen hibaüzenete a backend-en. Nem fog optimalizálni, nem fog szólni, ha valamit másképp kellene lekódolni, hiszen az plusz munkát jelentene neki. És amúgy sem ezzel szeret foglalkozni, hiszen ő programozó.
Nagyon magas SEO árak
Sok cég nem is tudja, mennyi pénz van a SEO-ban, hiszen azt hiszik, hogy ez is egy újabb lehúzós informatikai összeesküvés az ártatlan cégek ellen. Viszont aki tényleg tapasztalt, illetve rendelkezik több keresőóriás vizsgájával, s valós, ma is jól működő referenciákat tud felmutatni, az reálisan kérhet magasabb összeget, hiszen ezt a tudást fel tudja igen rövid időn belül használni arra, hogy megfelelő tanácsokkal tudja ellátni az adott vállalatot. Ez általában az a fajta SEO “cég”, aki egy ember személyében vállal ilyen munkákat, cég nélkül a háta mögött. Őket hívjuk profiknak, akiket általában a multik tudnak csak megfizetni.
Közepes SEO árak
Mivel a legtöbb kis- és középvállalat nem engedheti meg magának, hogy havonta nagyobb összegeket tudjon fizetni egy profi SEO-s embernek, így inkább a SEO ügynökségekhez fordulnak, akik egy csapattal dolgoznak, így nem lesz akkora a havi költsége az adott vállalatnak, mintha egy emberre bízná a webes felület SEO fejlesztését. Ezzel a megoldással így olyan kezekbe kerül ez a feladat, akiknek ez a munkájuk, nem pedig valamilyen más informatikai ágazat a fő profiljuk.