SEO a közösségi médiában

A tartalomgenerálásban verhetetlenek a közösségi oldalak – a tartalom keresésében viszont egyáltalán nem jeleskednek. Ennek megvan a maga egyszerű magyarázata. A közösségi oldalak alapvetően az azonnali interakcióra építenek a minél frissebb tartalmak révén.

Emellett persze a keresőalgoritmusok megalkotása és a szolgáltatás üzemeltetése bonyolult és meglehetősen drága is. Ezeken az oldalakon egyetlen területen működik jól a keresés – a felhasználók felkutatása esetében. Ez természetes is, hiszen minél kiterjedtebb hálózattal, több ismerőssel vagy követővel rendelkező felhasználójuk van, annál jobban megy az üzlet. Ahogyan azonban egyre terjeszkedik, a közösségi média kezdi a keresést újra felfedezni.

A Facebook például idén mutatta be Graph Searh szolgáltatását, amellyel oldalon belül kereshetünk rá szinte bármire egyszerű nyelvi fordulatok segítségével. A Twitter az elmúlt években újraírta keresőmotorját, így most már régebbi releváns tweetek is megjelennek a találati listában. A LinkedIn szintén fejlesztette saját keresőjét, a Google közösségi szolgáltatásait pedig természetesen alapból komplex keresőmotorral látják el.

Ha azt akarjuk, hogy a felhasználók rátaláljanak az általunk generált tartalomra, immár a közösségi oldalakon belüli SEO-ra is oda kell figyelni. Sokan nem figyelnek oda, hogyan lehetnének a leghatékonyabbak a közösségi médiában – például fizetett hirdetésekre költenek, miközben a felhasználók inkább az organikus találatokra kattintanak szívesen.

Tudomásul kell venni, hogy a SEO-nak immár nem szabad kizárólag a keresőmotorokra fókuszálnia, a stratégia szerves része kell legyen a közösségi médiára optimalizálás is.