Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
Az internet előtt a vállalkozásoknak a lehető legtöbb tévés, rádiós és írott médiumban való megjelenésre volt szüksége, hogy népszerűsítse szolgáltatásait. S természetesen ez sem volt mindegy, mert sokat számított - mind a mai napig -, hogy mikor kerül adásba vagy milyen műsorok közt jelenik meg a reklám rádióban vagy tévében, illetve például, hogy hétköznap vagy hétvégén tették ki a hirdetést egy-egy újságba vagy magazinba.
Milyen változást hozott az internet?
Az első években a legtöbb vállalat még nem vette komolyan az internetet, hiszen a többség akkor még úgy gondolt rá, mint egy kárhozatra ítélt új szolgáltatásra, amit senki sem fog használni.
Ekkor még mind a hardveres, mind a szoftveres megoldások nagyon drágák voltak az átlag háztartásoknak.
Később viszont, ahogy fejlődött az internet köré épülő számítástechnikai ipar, úgy lett egyre több felhasználó, aki már napi rendszerességgel látogatta az internetet, mely akkor még szinte gyerekcipőben járt.
A weboldalak még igen egyszerűek voltak, nem volt rajtuk sok funkció, viszont a reklámok igen hamar fel tudtak kerülni a legnagyobb portálok oldalsávjaiba, vagy a weboldal aljára, egy futószalag-szerű sávba tették a marketingesek a hirdetéseket. Ezt általában a weboldal üzemeltetőjével beszélték meg, s végülis az ilyen típusú reklámok voltak az első PR reklámok, hiszen valós emberi kapcsolatokon alapultak.
Miért nem mindegy, hogy milyen a PR linképítés?
Első ránézésre az egyenlet egyszerűen hangzik: meg kell keresni egy-egy gyakran látogatott webes felület szerkesztőjét vagy tulajdonosi csoportját, majd megállapodni velük, hogy milyen gyakorisággal, milyen formában és milyen típusú szöveges, hangalapú, videós vagy képes reklámokat tegyenek ki az oldalaikra.
Amennyiben ez ilyen egyszerű lenne, akkor nem lenne szükségük a nagy cégeknek külön marketing és PR részlegre, illetve a kis vállalatok sem szerveznék ki alvállalkozóknak vagy ügynökségeknek az online népszerűsítési feladatokat.
Egy átlagos, a marketinghez vagy a PR stratégiához nem értő személynek igen nehéz lesz kitalálnia azt, hogy melyik online felület az, amelyik sikeres, összhangban van az adott cég üzletpolitikájával, témáiban szerepelnek azok a kérdéskörök, melyekre a cég szolgáltatásai vagy termékei választ nyújthatnak, s ami a legfontosabb: hajlandóak is együtt dolgozni a céggel.
PR linképítés és Domain Authority érték
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.