Mitől lesznek jók az online hirdetések?

Az online hirdetések világában számtalan legenda kering arról, hogy milyen apró, de annál hatásosabb trükkökkel lehet a megduplázni az eladások számát, vagy a feliratkozókét. Ezek a tippek szalagcímnek valóban tökéletesek, azonban a jó hirdetések nem kizárólag néhány apró trükkön alapulnak.

Nincs ez másként az AdWords hirdetések kapcsán sem, ahol szinte minden eseményt tökéletesen követhetünk. Láthatjuk, hogy az adott látogatók milyen gyakorisággal kattintnak a hirdetéseinkre és az is tökéletesen látszik, hogy a kattintást követően milyen műveleteket hajtanak végre.

Sok esetben észrevehetjük, hogy egy-egy hirdetés átkattintási aránya (CTR) kifejezetten magas. Ez alapvetően pozitívum, de korántsem elég a hatékony hirdetéshez, sőt! Biztosak lehetünk abban, hogy ha az átkattintási arányunk nagyon jó, viszont az oldalra érkezve a látogatók visszafordulási aránya rossz, akkor valamit nagyon nem csinálunk jól. Éppen ezért fontos kiemelni az online hirdetések kapcsán a relevanciát, ugyanis e-nélkül a valós haszon nem fog realizálódni.

Lássuk egy egyszerű példán keresztül, hogy mire van szüksége a vásárlónak a folyamat során:

Tegyük fel, hogy az illető egy TV készüléket szeretne vásárolni. Beírja a Google keresőjébe a következőt: „TV webshop”, vagy „TV vásárlás”. Rákattint egy AdWords hirdetésre, majd egy céloldalra jut, ahol számtalan TV-t lát. Az oldalon különféle paraméterek alapján tud szűrni a készülékek teljesítményére, a kijelző méretére stb. Akár órákon keresztül is böngészhet, mire megtalálja azt a készüléket, amely számára a legideálisabb ár-érték arányt képviseli. Mit tesz ezt követően? Valószínűleg ismét belép a Google keresőjébe majd rákeres a konkrét típusra, hogy több cég kínálatát is megnézhesse.

A fenti folyamatban a TV-t eladó cég az esetek többségében csak akkor realizálhat hasznot, ha a vásárlónak a vásárlási folyamata során állandóan releváns tartalmat tud biztosítani. A kulcsfontosságú mozzanatok az online hirdetések világában is az értékesítési folyamat utolsó szakaszatit jelentik. Ugyanis ekkor a vásárló már szinte biztos, hogy vásárolni akar, így érdemes folyamatosan a szeme elé kerülni.

Jól látszik tehát, hogy az online hirdetések sikerességének alapját a releváns tartalom jelenti, ahogy a hirdetésekre, úgy a céloldalakra vonatkozóan is. Lehet bármennyire figyelemfelkeltő egy-egy hirdetésünk, de ha nem a megfelelő céloldalra érkeztetjük a látogatót, az nagy valószínűséggel visszafordul majd és a konkurens céget választja.

Az online hirdetések tehát akkor válhatnak profitábilissá, ha relevánsak a célközönségre, és ez csak a kezdeti lépés a sikeres hirdetések menedzseléséhez.