2019.03.01.
Milyen újítást hoz a keresőmarketing a közösségi média oldalakon 2019-ben?
2019-ben számos új változás fog történni a keresőmarketing stratégiákban, hiszen minden vállalkozásnak érdeke, hogy haladjon az amúgy is rohamosan fejlődő technológiával. Nemcsak az okostelefonok lettek olyan gyorsak és megbízhatóak, mint egy egyszerűbb számítógép, hanem az emberek internetes szokásai is nagyban megváltoztak az elmúlt évekhez képest.
A mobilinternet elterjedése, illetve az 5G technológia virágzása még jobban ösztönzi az embereket, hogy a mobiltelefonjukat használják akár az irodai feladatok ellátására is. Ez pedig azt jelenti, hogy egyre kevesebb hely marad a reklámoknak, hirdetéseknek és promócióknak, mert a legtöbb okostelefonra optimalizált applikáció nem enged hatalmas méretű posztereket megjeleníteni, hanem egy bizonyos méretbe kell beleférnie mind a szöveges, képes és videós hirdetési tartalmaknak is.
Szerencsére rengeteg online és offline eszköz van már arra, hogy a SEO és SEM szakemberek mérni tudják a kampányok sikerességét, így egyre több információt kapnak a felhasználók internetezési szokásairól, amelyek alapján módosítani tudják a hirdetéseket.
Párbeszéd a vásárlókkal a közösségi média oldalakon
Nagyon fontos lesz 2019-ben az, hogy a közösségi média oldalakra kitett posztok ne csak egyoldalúak legyenek, hanem például kérdésekkel, rejtvényekkel, különféle érdekes és játékos feladatokkal vagy közösségi rendezvényekkel próbáljon párbeszédet kialakítani a cég az ügyfelekkel.
A vállalati posztoknak 2019-ben az lesz az elsődleges feladata, hogy hozzászólások írására ösztönözzék a felhasználókat. Ezzel nemcsak a vállalat aktuális posztja lesz sikeresebb az interakciók (lájkok, megosztások, kommentek) miatt, hanem a cég így gyakorlatilag ingyen kaphat visszajelzést az adott termékekről vagy szolgáltatásokról.
Ezt a többi felhasználó is jobban szereti, hiszen a vállalat hivatalos oldalán vagy fórumokon lévő elismerő értékeléseket bárki ki tudja tenni, így azok a hozzászólások, amelyek egy-egy vállalati poszt alatt megjelennek, szinte aranyat érnek mind a cégnek, mind a potenciális vásárlóknak.
Így érdemes emiatt a keresőmarketing kampány keretein belül meghatározni azokat a kérdéseket, vagy pont, hogy egy adott problémára adható válaszokat, amelyek nemcsak felkeltik a felhasználók figyelmét, de ráveszik őket arra, hogy párbeszédet kezdeményezzenek a céggel.
Haladjon a korral, szervezze át a vállalati struktúrát
Érdemes átgondolnia az online működését a legtöbb hazai cégnek, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb itthoni vállalat nem igazán érti, hogy mit jelent egy online áruházat üzemeltetni. A hazai cégeknél gyakran nagyítóval sem lehet találni információt a termékekről, a közösségi média oldalaikat pedig általában egy amúgy is túlterhelt és folyamatosan túlórázó termékfeltöltő csapja össze nap végén. Ez az üzletpolitika addig működik, amíg a konkurencia el nem kezdi az online felületek fejlesztését.
A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség egyaránt rendelkezik itthoni és külföldi tapasztalattal, így ha meg akarja előzni 2019-ben a konkurenciát, kérjen még ma árajánlatot, hogy mihamarabb el tudják kezdeni cége online népszerűsítését.