2019.06.11.
Milyen linképítési stratégia szükséges abban az esetben, ha az ügyfél felhasználói nem szeretnek olvasni?
Sajnos a mostani fiatal felnőttek egyre kevesebbet olvasnak, mely nagy kár a marketingeseknek, hiszen régen elég volt egy-egy csinos cikket összeállítani egy gyönyörű celebbel egy magazinban, s másnap már rohantak is az emberek a boltokba az adott termékért.
Napjainkban már ez egy kicsit másképp van, hiszen szinte mindenki okostelefont használ, s mivel a böngészők és keresők egyedi felhasználói élményt nyújtanak, így szinte mindenkinek más lesz aznap a hír, a sportesemény vagy az adott napi pletyka. Emiatt lehet az, hogyha egymás mellé teszünk két készüléket, s ugyanazt a keresési kifejezést írjuk be, mások lesznek a találatok.
Erre még rájön az, hogy alig olvasnak a felhasználók, így ki lehet jelenteni, hogy fel van adva a lecke a marketingeseknek, hiszen így igazi kihívás a linképítés. Nézzük meg, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre, hogy azokat is el lehessen érni, akik nem szeretnek olvasni.
Megtörtént eset elmesélése - mert senkit sem érdekel a cég terméke
Az emberek gyakran menekülnek a szponzorált tartalmakról, mondván ők is el tudják dönteni, hogy mit akarnak megvenni, s mit nem. Igen ritka az is, hogy szponzorált tartalmakat olvassanak, mert ha már olvasnak, akkor az egy cuki cicáról fog szólni, egy politikus vicces elszólásáról vagy a legújabb elektromos autó fejlesztéséről.
A marketingeseknek emiatt fel kell ismerniük azokat a még jól működő szöveges, videós vagy hangalapú lehetőségeket, amelyekkel be tudnak vonzani új vásárlókat. Mivel senkit sem érdekel, hogy ez a mosószer - melynek ugyanaz a tulajdonosa, mint az előző reklámban szereplő mosószeré - ezért és ezért jobb, mint a többi, így nem a termékre kell helyezni a hangsúlyt.
Érdemes emiatt podcastokban szerepelni vagy YouTube interjúkra menni, ahol lehetőség van elmesélni egy személyes, megtörtént esetet, melyre a cég szolgáltatása adta a megoldást. Az emberek jobban reagálnak az emberi tényezőkre, mint a céges faktorokra, melyekre gyakran szeretik építeni a marketingesek a stratégiájukat, hiszen az a cél, hogy növeljék a profitot.
A lényeg itt az, hogy minél emberibb a történet, annál nagyobb lesz a siker, hiszen nem a termék lesz a középpontban, hanem a személyes élmény. Ezeket a tartalmakat pedig fel lehet használni a linképítés során, melyek nagyban segítik a céges backlinkek számának növelését.
Könnyen emészthető információ, átlátható szerkesztés, profi linképítés
Nyilván egy lézergépeket gyártó cég nem tud könnyen érthető szövegeket írni a termékei mellé, viszont képekkel, ábrákkal és videókkal még a legnehezebben emészthető információkat is könnyebb átadni.
A legtöbb ember amikor megnyit egy szöveges tartalmat, megnézi, hogy milyen hosszú. S ha csak szöveget lát, gyakran elmenekül, mondván neki nincs ideje erre, és egyébként is: nincs benne kép vagy videó, ami megszakítaná a monoton olvasást.
Fontos emiatt kombinálni. A szövegbe mindenképpen érdemes képeket és videókat is beilleszteni, hiszen így ezeket biztosan észreveszi és akár meg is nézi a felhasználó, s ha érdekli a téma, gyakran ezután el is olvassa a cikket.
Ez pedig értékes, releváns és nívós tartalom lesz, mely nagyon fontos a linképítés során. Az emberek főként azokat a tartalmakat lájkolják vagy osztják meg, melyeket arra érdemesnek tartanak.
Tehát a tartalomra, illetve arra, hogy a tartalom milyen formában van becsomagolva kell figyelni a linképítés során. Így bármilyen szöveges cikkből lehet képes vagy videós tartalmat készíteni, mely sokkal sikeresebb a keveset vagy alig olvasó közönség számára, mint egy hosszú, nehéz olvasmánynak és időigényesnek tűnő cikk.