2018.02.12.
Miért van szüksége marketing ügynökségre a kis- és középvállalatoknak?
A legtöbb hazai vállalkozás sokkal sikeresebb lehetne, ha nem “ismerőssel”, hanem profi szakemberekkel próbálnák megoldani a cég termékeinek vagy szolgáltatásainak reklámozását. A marketing ügynökségekre sok itthoni cég úgy tekint, mint egy profitot nem termelő, fölösleges pénzkiadásra. Pedig ez nem így van a valóságban, nézzük meg, miért.
Túlterhelt irodai asszisztensek
Valljuk be, a legtöbben nem szeretnek gyakorlatilag semmilyen szolgáltatást sem cégen kívül igénybe venni, ezért megpróbálják házon belül megoldani azokat a feladatokat is, melyekhez idő és szakértelem kell.
Ez azt eredményezi, hogy egy átlagos irodai dolgozónak hirtelen megsokszorozódnak a feladatai, mivel nem az a dolga, hogy kimutatásokat és elemzéseket készítsen, hanem a napi munkafolyamataival foglalkozzon.
Emiatt pedig a marketing terv felépítése, az eladások utáni analízisek kiértékelése, illetve a promóciós kampányok megszervezése szedett-vedett lesz, így ez a “módszer” nem fogja hozni a várt profitot, - ha egyáltalán ezt kikalkulálták előtte - a cégnek.
A dolgozók túlterheltek lesznek, majd egyszer csak megelégelik, s elmennek másik céghez dolgozni, ami nem csinál belőlük “mindenes asszisztenst”, csak azért, mert a cég úgy gondolta, hogy jó ötlet házon belül megoldani a marketing ügynökség feladatait.
A marketing ügynökségnek van ideje és szakértelme
A fentiekkel szemben a marketing ügynökség alapos vizsgálatnak veti alá a cég eddigi eladásait, kampányait, reklámjait, illetve egyéb kedvezményes árusítási lehetőségeit és módszereit.
Mivel gyakorlott szakemberek dolgoznak a marketing ügynökségeknél, nem fordulnak majd elő az előbb említett amatőr munkákból fakadó problémák, hiszen ha a marketing nem lenne külön szakma, nem tanítanák ezt az egyetemeken és főiskolákon.
Egy profi cég belátó és előrelátó
Emiatt be kell látnia a cégeknek azt, hogy ha tervezhető cégvezetést és profit növekedést szeretnének elérni, ahhoz egy profi marketing ügynökségre van szükség, ami a sok éves tapasztalat segítségével könnyedén tudja fellendíteni a cég gazdasági szereplését.