2015.01.28.
Miért online hirdetni a leghatékonyabb?
A múltban ha valaki hirdetni akart, akkor elsősorban az újságokhoz, plakátokhoz, a TV-hez vagy rádióhoz fordult. Ezek a hirdetések azonban a legkevésbé sem voltak hatékonyak – ellentétben napjaink online hirdetéseivel, amelyek rendkívüli mértékben megnövelték a marketingkampányok hatékonyságát.
A kutatások szerint a hagyományos típusok közül jelenleg a televíziós hirdetések a leghatékonyabbak, ezeknek a legnagyobb a megtérülése. Aki azonban járatos a marketingben, tudhatja, mi a probléma az ilyen típusú reklámokkal. Míg egyetlen tévéreklámért milliókat, tízmilliókat is fizethetünk – nem is beszélve a gyártási költségekről –, általában mindössze fél percük van arra, hogy megragadják a nézőket. A gond pedig a meddőszórás.
Ki mint vet
Ahogyan a földműves is csak olyan földbe vet magokat, ahol azoknak a legnagyobb esélyük van kihajtani, a marketinges is úgy próbálja célozni hirdetéseit, hogy azokat azok lássák minél nagyobb arányban, akiknél van esély a konverzióra. Egy olyan kampány esetében azonban, amely a tévében vagy rádióban folyik, a célzásra nagyon minimális lehetőségünk van csak. Olyan emberek millióihoz juthat el a hirdetés, akiknek eszük ágában sem volna az adott terméket megvásárolni vagy szolgáltatást igénybe venni – s ilyen módon ezek a megjelenések rendkívüli pazarlást jelentenek.
Éppen ez teszi az internetes kampányokat hatékonnyá. Az olyan online hirdetési felületeken, mint például az AdWords, lehetőségünk van megadni, hogy konkrétan milyen érdeklődésű embereknél jelenjen meg a hirdetésünk. Aki autókra keres rá, autós hirdetésekkel szembesül, aki utazásra keres rá, annak utazási ajánlatokat kínálnak az online hirdetési felületek. A Facebookon és más közösségi oldalakon hasonló elven működnek a hirdetések – a felhasználók tevékenysége, megadott adatai alapján jelenítenek meg személyre szabott, célzott hirdetéseket.
Csak annyit költünk, amennyit muszáj
Az AdWords kiváló példa a költséghatékonyságra is. A Google rendszere esetében csak akkor kell fizetnünk, ha a felhasználó rá is kattint a hirdetésünkre. Képzeljük csak el, mennyivel költséghatékonyabbak lennének a nyomtatott médiában vagy tévében megjelenő hirdetések, ha csak azok után kellene fizetnünk értük, akik nem csak megtekintették őket, de tárcsáztak is a telefonon, felkeresték a weboldalt vagy az üzletet.
Az online hirdetés jól tervezhető kampányokat biztosít, amelyeket akár menet közben is módosíthatunk az adatok alapján. Míg egy országos tévés kampány esetén tízmilliókat költhetünk el úgy, hogy egy elhibázott reklám miatt a konverzió esetleg minimális lesz, egy online kampánynál már néhány nap alapján láthatjuk, ha hibázik valami, és azonnal ki is javíthatjuk.