Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
Az infinite scrolling technológia lényege nevében rejlik – a felhasználót egyetlen oldalon tartja, amely görgetéskor frissül és tölti be az újabb tartalmakat, így nincsen szükség manuális frissítésre vagy bonyolultabb navigációra. Olyan folyamatosan frissülő, nagy forgalmat bonyolító oldalak esetében alkalmazzák ezt gyakran, mint például a Facebook, az Instagram, a Twitter vagy éppen a 9gag.
A keresőmarketing szempontjából azonban ez problémás, mivel a keresőrobot nem „görget”, azaz nem látja azokat a tartalmakat, amelyek csak a scroll révén töltődnek be, ami közvetetten ahhoz vezethet, hogy kisebb lesz oldalaink látogatottsága, minta a hagyományosabb oldalszerkezetet részesítenénk előnyben.
Éppen ezért nem is ajánlott a technológia alkalmazása kisebb vagy célorientált weboldalak esetén, ahol megoldható az aloldalak létrehozása, mivel így a keresőben is előnyösebb helyezést érhetünk el azáltal, hogy az adott tartalmak, kulcsszavak megjelennek az algoritmusok számára is. Amennyiben konkrét tartalmakat akarunk megjeleníteni, semmiképpen sem javasolt az alkalmazása, nagyban rontja a felhasználhatóságot és az eredményességünket is, ha úgymond „eldugjuk” ezeket a tartalmakat a robotok, és ezzel sok felhasználó elől is, akik így nem akadnak rá weboldalunkra.
Ez a probléma nem csak a keresőmarketing szakemberek figyelmét keltette fel, de a Google is felfigyelt rá. Nemrég ezért egy cikket közöltek Webmaster Central blogjukon arról, hogyan alakítható az infinite scroll oldal paginált sorozatokat tartalmazó oldallá, amelyeket lapozva a keresőalgoritmusok is hozzáférnek a tartalmakhoz. Így megvalósul az indexelés, és nagyobb forgalomra is számíthatunk a több, jobb helyen történő megjelenésnek köszönhetően a találati listákban.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.