Miért kulcsfontosságú 2017-ben a közösségi média marketing?

Ma már a legtöbben kényelmesen és gyorsan tudnak információhoz jutni, vagy kapcsolatba lépni ismerőseikkel a közösségi média oldalakon okostelefonjuk segítségével. Emiatt 2017-ben már minden cégnek fontos, hogy aktívan használja a közösségi média marketing lehetőségeit, hiszen annyi kiaknázási lehetőség van, hogy szinte őrültség lenne kihasználatlanul hagyni egy ilyen könnyen kezelhető és ennyire sok felhasználóval rendelkező felületet.

A közösségi média marketing segítségével közelebb lehet vinni az adott árucikket vagy szolgáltatást a célközönség számára, hiszen különféle vásárlói csoportokat lehet nekik létrehozni, illetve meg lehet célozni őket különféle hirdetésekkel, melyeket nem a hagyományos értelemben kell elképzelni.

Hiszen az is közösségi média marketingnek számít, ha egy vállalat valamilyen ingyenes rendezvényt szervez az interneten, mely során a helyszínen személyesen tudja majd ajánlani aktuális promócióit, hogy fel tudja venni a kapcsolatot a felhasználóival, emiatt nő a bizalom a cég, a szolgáltatás és a vevők között.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a mai vásárlók jobban szeretik, ha egy személy, nem pedig egy cég buzdítja őket valamilyen termék megvásárlására, hiszen egy emberrel jobban tudnak azonosulni a vásárlók.

Emiatt érdemes megkeresni a célközönséghez kapcsolható YouTube vagy Instagram hírességet, aki kisebb összegért cserébe videójában vagy posztjaiban megjeleníti az adott terméket, vagy szolgáltatást. Így az emberek többsége csak azt látja, hogy kedvenc sztárjuk pont azt a fülbevalót viseli például, mint ami nekik is tetszik, emiatt meg fogják venni, s nem is gondolják majd, hogy ez közösségi média marketingnek számít. De ha ezt egy cég ajánlja nekik valamilyen hirdetés formájában, akkor már nincs meg a személyes vagy érzelmi kapcsolat, ami miatt elbukhatja a cég a vásárlóit.

Engedje el a fantáziáját, és használja ki a közösségi média marketing előnyeit, hogy közelebb tudja hozni vásárlóihoz szolgáltatásait, személyessé tegye a cég és a vásárlók közti kapcsolatot, s nem utolsó sorban, hogy vállalata több profitot tudjon termelni.