Miből áll az Adwords kampány kezelés?

Az internet világában is rengeteg féle lehetőség van arra, hogy egy vállalkozás korszerű online eszközök segítségével tudja népszerűsíteni termékeit vagy szolgáltatásait. Ennek az egyik leggyakrabban használt formája a Google Adwords, mely egy olyan felület, ahova online reklámokat lehet feltölteni, majd megjeleníteni különféle webes felületeken.

Ez egy olyan hirdetéskezelési platform, melynek segítségével rengeteg adat kinyerhető, így az aktuális Adwords kampány kezelés során konkrét visszajelzéseket lehet látni azzal kapcsolatban, hogy mennyire sikeres az adott hirdetés.

Ez azért egy korszakalkotó megoldás, mert néhány évtizeddel ezelőtt a marketingesek szinte vakon kezelték ezeket a reklámokat, s igen nehéz volt mérni a konverziós adatokat, hogy hogyan alakítsák ki a többi promóciós anyagot.

A jelenlegi technológiai rendszerek már annyira fejlettek, hogy pontosan ki lehet kalkulálni egy hirdetés maximális összegét, melynek hatását a beérkező adatok segítségével tudják kiértékelni a szakemberek.

Így az Adwords kampány kezelés során akár óránkénti lekérdezéseket is tudnak készíteni a marketingesek, hogy az adott időszakban mennyire volt eredményes a kitett hirdetés. Így ha bármilyen hibát találnak, azt azonnal tudják módosítani.

Emiatt az Adwords kampány kezelés során először létrehoznak egy hirdetést, melyet bizonyos esetben különféle formákban is elkészítenek (kép, videó, hanganyag). Így például egyik nap lemérik, hogy a videós, másik nap, hogy a képes, harmadik nap pedig, hogy a hanganyagos verzió szerepelt-e a legjobban.

Természetesen ezt huzamosabb ideig is lehet elemezni, így a nagy cégek gyakran szokták különböző napokra és azon belüli időpontokra tenni a reklámjaikat, mert az eddig mért adatok alapján az adott felületen egy bizonyos típusú hirdetési forma volt a legjövedelmezőbb.

Így elmondható az, hogy egy Adwords kampány kezelés során a szakemberek foglalkoznak kulcsszókutatással, hirdetés készítéssel, illetve ezek folyamatos figyelésével, kiértékelésével, hogy mindig úgy módosítsák a reklámokat, hogy a lehető legtöbb profit-növekedést érjék el.