Miről lehet felismerni egy rossz és egy jó médiaügynökséget, hogy a profit növekedjen, ne pedig csökkenjen?
A rossz médiaügynökség legfőbb ismertető jegyei
- Nem tud felmutatni releváns referenciákat, melyek az ügyfél termékeihez vagy szolgáltatásaihoz köthetőek.
- Jó esélye van így annak, hogy az ügyfelen fognak kísérletezni, emiatt kétséges az, hogy a befektetett pénzből profitot fog látni a cég, mely felkereste a médiaügynökséget.
- Kötött árakkal dolgozik, mely első pillantásra sok cég számára hordozhat kecsegtető ajánlatokat.
- Ezzel az a gond, hogy nem az ügyfél igényeinek megfelelően fogják kialakítani a marketing kampányt, hanem az általuk általánosan kialakított idő-intervallumok szerint. Így lehet, hogy ugyanannyi időt fognak szánni egy hatalmas webáruházra, mint egy kis blogra.
- Nem végzi el a konkurensekkel és potenciális ügyfelek megtalálásával kapcsolatos adatok alapos felkutatását.
- Ez azért szerencsétlen hozzáállás, mert így gyakorlatilag vakon fognak reklámokat és hirdetéseket elindítani, melyek ezáltal nem a várt eredményeket fogják hozni.
- Nem készítenek pontos, részletes marketing tervet.
- Amennyiben semmilyen szöveges tervezetet nem lát egy kampány felépítése során, az nagyon rossz jel, hiszen így szedett-vedett és megbízhatatlan, ezáltal pedig visszakövethetetlen lesz az egész marketing konstrukció.
A jó médiaügynökség legfőbb ismertető jegyei:
- Rengeteg releváns referenciát tud már az első találkozás alkalmával felmutatni az ügyfélnek. Egyedi árajánlatot készít minden ügyfelének.
- Vázlatot ír, hogy milyen szempontokat szeretne figyelembe venni az adatszerzési fázisban, illetve megkérdezi az ügyfelet, hogy szerinte még milyen fontos tényezőket szükséges tartalmaznia az előzetes kutatásoknak.
- A tervezési fázis alatt folyamatos kapcsolatban áll az ügyféllel, ha szükséges elmagyarázza a legfontosabb tényezőket.
- Írásos dokumentumban mutatja be az előzetes adatok alapján készített marketing tervet.
- Az ügyféllel együtt módosítja a marketing struktúra legfontosabb részeit, ha szükséges.
- A marketing kampány elindítása után a médiaügynökség folyamatosan figyeli a beérkező adatokat, majd ha szükséges újabb találkozót beszél meg az ügyféllel a jövőbeli módosításokkal kapcsolatban.