2017.08.07.
Marketing és Média
Avagy hogyan képviselik a cégek marketing csoportjai az interneten vagy más hírközlési felületen a felhasználók és a cég érdekeit együttesen? Mit jelent ez a gyakorlatban?
Megbízhatóság
Régen sok embert átvertek, emiatt most már óvatosak, félnek. Mielőtt vásárolnak szeretnének megbizonyosodni afelől, hogy pénzükért cserébe azt kapják, amit a marketing részleg összeállított. Emiatt okosan kell kiépíteni egy brandet, melyhez olyan értékeket kell kötni, melyek kapcsolatban állnak az adott céggel. Szükséges kialakítani eszméket, amikre a vállalat büszke lehet.
Ügyfélorientáltság
2017-ben a nemzetközi vállalatokat érdekli, hogy mi történik vevői körükkel, illetve igyekeznek felhasználói csoportokat kialakítani a média segítségével bizonyos tevékenységekhez, programokhoz, tanfolyamokhoz vagy ajánlatokhoz kötve. Találkoznak ügyfeleikkel, ha tehetik társadalmi szerepvállalásban is részt vesznek, melyet közösségi média oldalaikon is népszerűsítenek, növelve ezzel vásárlóik bizalmát, s kiépítve egyszerre céges imidzsüket. Igyekeznek megszólítani őket, sportrendezvényeket szerveznek, közösségi életet élnek.
Professzionalizmus
Honnan lehet tudni, ha egy cég profi? Amikor probléma akad. Amennyiben gördülékenyen megoldhatóak a problémák, van egy segítőkész ügyfélszolgálatos kolléga, egy pontos ügyintézési eljárási mód, hajlandóság a személyre szabásra vagy valamilyen módosításra, akkor a vásárló elégedettsége még ebben az esetben is nő. Vannak olyan zseniális vállalatok, melyek ingyen méretre szabják a náluk vásárolt ruhákat. A marketing megoldotta: vevő az első, a profit pedig automatikus.
Profit: egyre nagyobb ügyfélkör
Ne mindig csak pénzben mérjük a profitot, hanem hosszútávon, folyamatokban gondolkodjunk. Képviseljen cégünk egy eszmét, melyet szolgáltatásaiban is megjelenít, vállaljon valamit közösségileg ügyfeleiért, találkozzon velük, lépjen velük kapcsolatba. 2017-ben, az online média segítségével könnyen ki lehet alakítani egy hosszútávon sikeres brandet. Éljünk a lehetőséggel!