Nyilván azért szervezik ki a vállalkozások az olyan online marketing feladatokat, mint a
linképítés, mert inkább a cég működésével akarnak foglalkozni, nem pedig azzal, hogy a konkurencia már megint milyen arcátlan kulcsszavakat használ a promócióik során. De vajon hogy néz ki a gyakorlatban a linképítés folyamata? Ebből a kétrészes bejegyzésünkből kiderül, hogy miben rejlik 2020-ban a linképítés művészete.
A linképítés előtt kell egy SEO audit
Amikor egy ügyfél linképítést kér, előtte muszáj lefolytatni egy SEO auditot, hiszen csak így lehet megállapítani azt, hogy mennyire felelnek meg a jelenlegi technikai, tartalmi és felhasználói elvárásoknak a cég webes felületei (weboldal + blog, webáruház + blog, közösségi média oldalak).
Ezután már kialakul egy kép a cégről, illetve a SEO audit során feltárásra kerülnek a vállalat tevékenységi köréhez köthető legfontosabb kulcsszavak és kulcskifejezések.
A linképítéshez kellenek kulcsszavak
A SEO audit után érdemes elvégezni a kulcsszókutatást, hiszen így lehet megállapítani azt, hogy mely kulcsszavakra érdemes erősíteni az adott oldalakat, s melyek azok, amiket úgymond befoglalt már a konkurencia, s igen nehézkes lenne ezekre a kifejezésekre organikus találatokat generálni.
A kulcsszavakhoz kellenek szövegek
Miután megvan egy hosszabb lista a potenciális kulcsszavakkal és kifejezésekkel, meg lehet tervezni a linképítési stratégiát különféle témák szerint. Az adott kulcsszavakhoz így készíteni kell szövegeket is, amelyek tartalmazni fogják azokat backlinkeket, amelyeket a szövegírók elhelyeznek benne a megadott linképítési stratégia alapján.
Ezeket hívja a szakma szponzorált cikkeknek, melyek különféle webes portálok rovatai alatt jelennek meg annak a közönségnek, amely földrajzi helyhez, érdeklődési körhöz és korhoz-nemhez köthetően releváns a cég számára. No de mik ezek a webes portálok?
A szövegekhez kellenek helyek a webes portálokon
A SEO-SEM ügynökségek egyik munkaköre az, hogy jó üzleti kapcsolatokat ápoljanak a kisebb-nagyobb portálok szerkesztőivel, tulajdonosi csoportjaival vagy befektetőivel, hiszen az utcáról csak úgy nem lehet bekéredzkedni egy-egy jól menő portál valamelyik rovatába. Ha még sikerülne is valamilyen csoda folytán, annak igen borsos ára lenne.
Egy SEO-SEM ügynökséggel viszont sokkal egyszerűbb a linképítés, hiszen az ő kapcsolataik révén nemcsak könnyebben és gyorsabban lehet bekerülni a vállalati szponzorált cikkekkel a webes portálokra, hanem olcsóbban is - az ismeretség miatt.
A webes portáloknak amúgy is kell tartalom
Szerencsére a webes portáloknak folyamatosan kell új tartalom, amelyet a saját újságíróik és szerkesztőik gyakran képtelenek biztosítani, pláne a rövid határidők miatt. Így a legtöbb jól menő portál szándékosan kihagy helyeket a szponzorált tartalmaknak, mert így nemcsak friss, külsős tartalommal tudják feltölteni a szabad helyeket, hanem még pénzt is keresnek vele.
Mivel ez egyaránt kedvez a SEO-SEM ügynökségnek, a cégnek, illetve a webes portálnak, így ez már évek óta kiválóan működik, csak nem nagyon esik szó róla sehol sem, mert ez úgymond a színfalak mögött történik.
Cégünk, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség már sokéves tapasztalattal a háta mögött segíti az itthoni és nemzetközi cégek linképítését, így kérje bátran segítségünket, ha professzionáls kezekre szeretné bízni vállalata online megjelenéseit.
Cikkünk második része a következő bejegyzésünkben lesz olvasható, ahol fényt derítünk arra, hogy miért olyan eltérőek a linképítési árak.