Keresőoptimalizálás előtt: SEO audit

Egy, már évek óta működő weboldal nem biztos, hogy mindig az aktuális SEO trendeket követi, sőt, azért fordul a weboldal tulajdonos SEO szakemberhez, hogy az organikus forgalmat is fellendítse.

A SEO audit egy pillanatnyi állapotot ad a weboldalról, feltérképezi annak hibáit, és lehetséges megoldásokat is kínál, hogy a keresőoptimalizálás a Google irányelveinek megfelelően történjen a későbbiekben.

Vegyük sorra, mit tartalmaz egy professzionálisan felépített SEO audit, amiről a munka megkezdése előtt ügyfélnek és SEO szakembernek feltétlenül tudnia kell:

 

  1. A weboldal mennyire feltérképezhető a keresőrobotok számára – sarkalatos pontja a későbbi keresőoptimalizálás sikerének, mert nem elég a designos megjelenés, ha azt a Google nem tudja teljes körűen feltérképezni.
  2. URL-ek, átirányítások – fontos, hogy a megszűnt URL-ek szakszerűen létező oldalra legyenek átirányítva, erre a keresőoptimalizálásban a 301-es átirányítás a legalkalmasabb.
  3. Webhelytérkép és robot.txt – ezek alapvető fájlok egy weboldal életében, nélkülük nincs meg a megfelelő feltérképezhetőség, és a kereső számára is elrejtjük weboldalunkat.
  4. Képek optimalizálása – a szöveges tartalmak feltérképezése egyszerű a robotok számára, de lehetőség van, sőt ma már követelmény, hogy a képeket is értelmezzék a keresők: a kép elnevezése, alt tag megadása, valamint a képek mérete is fontos SEO követelmény, mert hatással van a weboldal betöltési sebességére, ami már komoly rangsorolási tényező.
  5. Kulcsszavak – a weboldal alapja a szöveg, ebbe helyezzük el a kulcsszavakat, a SEO audit rávilágít, hogy a fő kulcsszavak megfelelően vannak-e használva, a kulcsszavak megjelennek-e aloldalakon, megfelelően vannak-e csoportosítva?
  6. Meta beállítások – bár keresőoptimalizálás szempontjából nincs jelentősége, a keresőrobotok mai napig is sok információt kapnak az oldalak meta részéből.
  7. Tartalom minősége – a tartalom mennyisége, a kulcsszavak sűrűsége mellett a tartalom minőségét kiemelten kell elemezni! Ugyanis a tartalom szerves része a felhasználói élménynek, és a rangsorolásban is szerepe van (legalábbis a tartalom rendszeres frissítésének megléte vagy nemléte összefügg a Google organikus találati listáján való helyezéssel).

Emellett a duplikált tartalom kifejezetten káros hatással van weboldal előmenetelére. Emellett a SEO audit még több olyan nélkülözhetetlen információt is tartalmaz, amiről olykor a weboldal tulajdonosnak sincs információja, csak azt látja, hogy oldala megragadt egy pozícióban vagy épp hirtelen jóval hátrébb került a természetes találati listán!