Keresőmarketing ügynökség - vajon ez ugyanaz, mint a keresőoptimalizáló ügynökség?

Az online szférában használt rengeteg futurisztikusnak tűnő pozíció és szakma közt nem csoda, ha sokan már nem is értik, hogy melyik munka mit takar, így nem árt részletezni egy kicsit a SEO-SEM szakmát is.

A keresőmarketing ügynökség gyakorlatilag ugyanaz, mint egy sima marketing cég, csak ők kiterjesztették szolgáltatásaikat az online szférára is. Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek jártasak szinte az összes aktívan használt és a legtöbb kereső által támogatott online megjelenési eszközök használatában.

Magyarul: ők kezelik az online hirdetéseket, és az egyéb szöveges, képes vagy videós megjelenéseket például blogokban, hírportálokon, stb., ahol az adott ügyfél népszerűsíteni szeretné magát vagy szolgáltatásait.

A keresőmarketing ügynökségek folytatják le például az Adwords, Facebook, Instagram, YouTube reklámokat és hirdetéseket, illetve ők felelnek azért is, hogy ezek a reklámok megfelelő mennyiségű profitot hozzanak.

A keresőmarketing ügynökségeket szokták hívni SEM cégeknek is, mely az angol Search Engine Marketing kifejezésnek felel meg, mely szó szerint keresőmotor marketinget jelent.

A keresőoptimalizáló ügynökség nem foglalkozik reklámokkal, hiszen ez a munka egy adott webes felület technikai és tartalmi optimalizálását foglalja magában. Ezek a cégek az adott weboldal vagy webáruház kódrészleteit, átirányításait, oldaltérképeit, url és domain kanonikalizációs állapotát, landing oldalak erősségét, kulcsszavak relevanciáját, az egész oldal szerkezetét, stb. vizsgálják meg adott szempontok alapján.

Például, hogy mennyire megfelelő gyorsaságú és pontosságú felhasználói élményt tud nyújtani a vizsgált webes felület, vagy hogy milyen dizájn elemek segítik vagy épp gátolják a vásárlási folyamatot, stb.

Őket hívja a szakma röviden SEO cégeknek, mely az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése, magyarul: Kereső Motor Optimalizáció.

Ezekből a példákból is kitűnik, hogy míg a keresőmarketing ügynökségek főként a hirdetésekre koncentrálnak, addig a keresőoptimalizáló cégek az adott webes felület technikai tulajdonságait veszik górcső alá.