A legtöbb keresőmarketing ügynökség általában csak egy hirdetési felületre specializálódik, mely leggyakrabban a Google Ads szokott lenni, de mi a helyzet, ha az ügyfél igényei mást kívánnak?
Sok cikkünkben írtunk már arról, hogy törekedni kell az ideális hirdetési mix kialakítására, így azok a keresőmarketing ügynökségek, ahol csak egy hirdetési felületre, vagy eszközre specializálódnak jelentős hátránnyal indulhatnak egy-egy ügyfélnél, hisz így nem tud megvalósulni az ideális hirdetési mix.
Az ideális hirdetési mix leggyakoribb eszközei a Google Ads, illetve a Facebook hirdetések, de nem árt ismerni, illetve kezelni a Linkedin, Etarget, Bing és további népszerű kattintás alapon (PPC) fizetett hirdetési felületeket sem.
Milyen előnyöket, hátrányokat jelent Önnek, hogyha egy keresőmarketing ügynökség csak egy hirdetési felülettel foglalkozik?
- feltételezzük azt, hogy az adott hirdetési felületet már jól megismerte és alkalmazni is tudja a benne rejlő lehetőségeket ergo mondhatjuk őt szakembernek az adott területen
- nem tud olyan hirdetési stratégiát felállítani, mint azok az ügynökségek, melyek komplex portfólióval rendelkeznek, így azt sem fogja tudni, hogy mely csatorna a leghatékonyabb az adott ügyfél számára
Lássuk, hogy milyen lehetőségek rejlenek a legismertebb hirdetési felületekben
Google Ads hirdetés:
- Keresési hirdetés (kulcsszavas, dinamikus kulcsszavas, dinamikus hirdetési szöveg, stb.)
- Display hirdetés (képes banner, mozgó banner, adaptív hirdetés stb.)
- Videós hirdetés (videóban megjelenő hirdetés, képes hirdetés stb.)
- Remarketing hirdetés (ahol a már weboldalunkon járt felhasználókat tudjuk újra célozni)
Facebook hirdetés:
- Hírfolyamban megjelenő hirdetés (post, direkt hirdetés, videó, stb.)
- Különböző felületeken megjelenő hirdetés (messenger-ben, jobb oldalt, ajánlott post, videó, stb)
- Instagram hirdetés
- Remarketing hirdetés
Az egyes felületeken számtalan beállítási lehetőséggel találkozhatunk, ha jobban beleássuk magunkat az ilyen jellegű kattintás alapon fizetett hirdetésekbe, azonban ezek beállítása nem csak, hogy nagy szakértelmet, de komoly tapasztalatot is kíván, hisz a számtalan célzási mód közül érdemes már az elején tisztába lenni azzal, hogy az adott projekthez, az adott ügyfél igényeihez melyik passzol a leginkább, melyikből lesz nagy valószínűséggel plusz bevétel a megrendelőnk számára.
Az ilyen jellegű tapasztalat alapú hirdetési stratégia komoly időt és főként pénzt tud spórolni a megrendelő számára, ezért sem mindegy, hogy amikor keresőmarketing ügynökséget választunk ki mellett adjuk le voksunkat.
Több cikkünkben írtunk már arról, hogy a szolgáltatási díj nem minden, hisz lehet egy olcsóbb ügynökség is jó ügynökség, és az is igaz, hogy egy drága ügynökség is lehet rossz.
Épp ezért szánjunk időt arra, hogy megnézzük azt adott vállalat portfolióját, hogy pontosan milyen jellegű hirdetéseket is tud kezelni, illetve azt, hogy milyen referenciákkal rendelkezik. Ha esetleg látunk olyan jellegű referenciát az ügyfelei között, mint a megrendelő szolgáltatása, akkor már viszonylag nyert ügyünk van, hisz nagy valószínűséggel az adott projekt során szerezett tapasztalatokat tudja majd a mi megrendelésünk során is alkalmazni, így kisebb az esély, hogy eredménytelen lesz az együttműködés.
Végezetül még egy fontos dolog, ami mellett nem érdemes megrendelőként elsiklani, azok a különböző akkreditációk, melyek megléte már feltételez egyfajta szakmai felkészültséget, így garancia lehet a hatékony együttműködésre.