Sokan hiszik azt, hogy a keresőmarketingesek csak és kizárólag hirdetésekkel foglalkoznak, mert amikor egy cég megállapodást köt egy SEM ügynökséggel, akkor az általában azt jelenti, hogy a céges hirdetéseket és promóciókat például a Google Adwords és a Facebook Ad platformjain keresztül ezentúl az adott online marketing ügynökség fogja intézni. A hirdetéskezelés mellett viszont rengeteg olyan eszköze van egy jó SEM ügynökségnek, amelyek nem feltétlenül kerülnek plusz pénzbe a cégnek.
Vendég bloggerek
A linképítés során a legtöbben arra helyezik a hangsúlyt, hogy a céges weboldalról egy szponzorált tartalom egy visszamutató linkkel felkerüljön egy sokak által látogatott nívós oldalra, hogy növelje az oldal népszerűsítését más webes tartalmak segítségével.
Ennek a taktikának van egy ellenkezője, melynek az a célja, hogy a feltörekvő kisebb vagy közepes felhasználói táborral rendelkező, a cég termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatos releváns tartalmat generáló vendég bloggert keressünk fel, s kérjük meg, hogy írjon egy bejegyzést egy-egy témával kapcsolatban a cég saját blogjába.
Ez a legtöbb esetben nem kerül pénzbe, mert itt a közös érdekek szerint történik a megállapodás. Ennek eredményeképp a cég örülni fog, mert kap néhány nívós tartalmat egy épp feltörekvő szakmai bloggertől, a vendégíró pedig azért fog örülni, mert egy nívós cég blogjában kaphat visszamutató linket a saját blogjába. Ő is megjeleníti ott természetesen a tartalmat, a cég visszamutató linkjével, így a linkcsere gyakorlatilag nem kerül semmilyen plusz költségbe.
Ingyenes termékminták
Nem kell megijedni, nem arra gondolunk, hogy a lakosságnak kiosztunk egy hatalmas mennyiségű ingyenes mintát az épp megjelenő termékekből, hiszen ez sok cég számára igen megterhelő lehet anyagilag, hanem arra, hogy egy-két híresebb YouTuber-nek érdemes lehet kiküldeni néhány termékmintát azzal a céllal, hogy tegye bele a videójába, s értékelje azt.
Mivel sok influencer mond nemet a legtöbb megkeresésre, fontos, hogy olyan személyt találjon a keresőmarketing ügynökség, akit őszintén érdekelhet a termék, hiszen a közönsége is olyan emberekből tevődik össze, akik kifejezetten kíváncsiak az egyes termékek értékeléseire.
Ez tehát az egyik legegyszerűbb fajtája a YouTube-on lévő influencerekkel való együttműködésre, mely a terméken kívül nem okoz további költségeket. Viszont ha sikerül kialakítani egy hosszútávú partneri kapcsolatot egy ilyen celebbel, az egyrészt jelenthet folyamatos termékek kiküldését a celeb számára, vagy anyagi juttatást, de ez már a megállapodástól függ.
Közösségi média oldalakon ingyenes programok szervezése
A közösségi média oldalakon nemcsak hirdetéseket tudnak kihelyezni a keresőmarketingesek, hanem a vállalati profilra kitett posztokat is meg tudják úgy szerkeszteni, hogy azok egy nagyobb közönséghez szóljanak. Érdemes időnként olyan ingyenes társadalmi eseményeket szervezni (félmaraton a daganatos gyermekekért, családi piknik a rászorulóknak, ruha- és ételosztás érdekes programokkal és termékbemutatókkal egybekötve, stb.), melyre rengeteg, potenciális vásárló eljöhet.
Egy ilyen program megszervezésére nem nagyon van ideje sem a vállalatvezetőknek, sem az irodai dolgozóknak, így ezeket is a SEM szakemberek szokták intézni, mely nemcsak elősegíti a vállalat optimális működését, de egyben hozzájárul a profitnövekedéshez is.
Nyereményjátékok értékes ajándékokkal
Egy cég számára egy nyereményjáték megszervezése szintén időigényes feladat, viszont a befektetett pénz szinte semmi ahhoz képest, amennyit a cég egyébként hirdetésekre költene. A keresőmarketingesek emiatt már kész tervekkel és játékszabályokkal rendelkeznek, melyeket csak minimálisan kell átfogalmazni, hogy illjenek a cég profiljához. A cégnek így csak néhány értékes ajándéknak való terméket vagy szolgáltatást kell elkülönítenie, mely szintén nem megterhelő a legtöbb esetben.
Cikkünk második része a következő bejegyzésünkben folytatódik.