Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A híresztelések alapja Matt Cutts, a keresőóriás egyik főmunkatársának egy nyilatkozata, amelyben egy ilyen irányú lehetséges lépésről beszélt egy konferencián. Cutts szerint egy ilyen lépéssel a Google a weboldalak feltörésének jelenségére, a rendszeres adatszivárgásokra reagálna, és ezzel a rengeteg időt és fáradtságot takaríthatna meg, amikor az interneten végigsöpör egy-egy pánikhullám az aktuális betörések miatt, amelyekből az elmúlt években nem volt hiány. ”Nincs időnk arra, hogy a felhasználók kezét fogva megmutassuk, pontosan hol történt a betörés" – mondta Cutts.
A Google egyelőre hivatalosan semmilyen formában nem nyilatkozott a kérdésben, és annyi biztos, legalábbis a biztonsági és marketing szakemberek szerint, hogy amennyiben sor kerül egy ilyen intézkedésre, arra nem kell a közeljövőben számítani. Nagy lökést adhat ugyanakkor az ügynek a frissen kipattant Heartbleed-pánik, amelynek során kiderült, hogy az interneten működő szerverek nagy többsége több mint két évig sebezhető volt egy, az OpenSSL kódjában található hiba miatt, és így rengeteg adat juthatott illetéktelenek kezébe.
A Google ezzel újabb tényezőt vezetne be a rankingszámításba, amely már így is egy rendkívül képlékeny és sokváltozós rendszer. Ezzel arra kényszerítheti (többek között) az ekereskedelemmel foglalkozó weboldalakat, hogy a keresővállalat által preferált titkosítási eljárásokat alkalmazzák, ha továbbra is a találati listák élén akarnak szerepelni. Ez összességében valószínűleg jó hatással volna az internetes biztonságra, kétségtelen azonban, hogy nem kevés nemtetszést váltana ki a webhelyeket üzemeltetők részéről.
Egyelőre mindenesetre konkrét lépések nem történtek ez irányba, a Google jelenleg csak saját rendszerei megerősítésén dolgozik az elmúlt időszak biztonsági botrányait követően.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.