Ismét változik a Facebook felülete

A legnépszerűbb közösségi oldalon már több mint egymilliárd regisztrált ember van, így minden egyes változás sok embert érint, tehát jól át kell gondolni. A tapasztalatok szerint még a sikeres dizájnváltások is a látogatók legalább 30%-ának a rosszallását váltja ki, hiszen a megszokottat kevesen cserélik le szívesen.

Korábban az idővonal bevezetése volt igen nagy változás, amely meg is osztotta az oldalt használók táborát. Most a bejelentkezés után látható főoldal is új külsőt kaphat, de a felhasználói lapok is megújulnak, méghozzá márcus 7-től.

A legnagyobb változás, hogy az általunk generált tartalmak a képernyő jobb oldali oszlopába kerülnek, míg a bal oldalon jelenik majd meg az ismerőslistánk, valamint a magunkról megadott információkból is ide kerül néhány (például elvégztett iskolák vagy a párkapcsolati státuszunk). Ez már önmagában is minden felhasználót érintő változás. Bejelentkezés után a facebook.com begépelése után egy úgynevezett hírfalat látunk: itt jelennek meg az ismerőseink státuszfrissítései, valamint az általunk kedvelt oldalak bejegyzéseiből is itt láthatunk néhányat.

A natív hirdetések egyik legjobb példája is ide ékelődik: a szponzorált sztorik itt jelenhetnek meg.

Ezekért a hirdetők fizetnek, jellemzően kattintások után. Mivel a többi státuszüzenet között jelennek meg, néha nem is veszik észre az emberek, hogy hirdetést látnak. Az efféle tartalomba ékelődő reklámokról (melyeknek nagy jövőt jósolnak a szakemberek) már írtunk korábban. A hírfal megújulásáról nem sokat tudni. Semmilyen kép sem szivárgott még ki arról, pontosan hogyan fog festeni az új Facebook-főoldal, de a debütálásáig már egyébként sem kell sokat várni.

Az biztos, hogy a Facebook számára különösen fontos a hirdetési felületek erősítése, így az új dizájn biztosan nem csupán használhatóbb lesz, de a reklámoknak is kedvezni fog.

A közösségi portál egyébként maga is beszáll a hirdetési piacra egy új termékkel: a Google-lel szemben pozicionálta magát az oldal, mikor a napokban megvásárolta az Atlas Advertiser Suite-ot a Microsofttól. Ezzel a szolgáltatással az internetes hirdetések népszerűségét lehet mérni.