2018.05.02.
Internetes reklámok vs. Adblock Plus
Az Adblocker Plus képes eltüntetni az online hirdetések igen nagy százalékát. Vajon ez milyen hatással van az online marketingre hosszútávon?
A legtöbb felhasználó azért telepíti fel az Adblocker Plus-t, mert elege van már a folyamatos zargatásokból, de fontos megemlíteni a személyes adatok megóvását, beleértve a kamera és a mikrofon védelmét is.
Rengeteg weboldalon látni különféle taktikákat arra, hogy az internetes reklámok megjelenjenek az oldalon, ilyenek például a lapozható diavetítő oldalak, ahol minden egyes dia (kép vagy videó plusz szöveges tartalom) megjelenítésénél más-más hirdetések jelennek meg.
Mások előre megkérik az oldal látogatóját, hogy legyen kedves kikapcsolni a böngészőjében használt Adblocker-t, mert az oldal az internetes reklámok megjelenítéséből szerzi be bevételének nagy részét.
S mivel már nemcsak az asztali számítógépeken, de a mobilokon is lehetőség van Adblocker-t használni, így például Ázsiában már a mobilokon is egyre nehezebb megjeleníteni a különféle internetes reklámokat. Amerika és Európa ilyen téren kicsit még le van maradva, mert az emberek többsége még egyszerűen nem tudja, hogy ezeket a kiegészítőket lehet használni mobilokon is, viszont ez nem jelenti azt, hogy a következő években nem fognak megnőni azoknak a felhasználóknak a száma, akik telepíteni fogják az Adblocker beépülőket.
Az előrejelzések pedig azt mutatják, hogy egyre többen fogják használni az internetes reklámokat elrejtő kiegészítőket mobilon is, hiszen a mai generáció már sokkal többet ért az informatikához, így a fiatalok körében egyre népszerűbbek már ezek a beépülők.
Emiatt fontos az online marketing cégeknek előre gondolkodniuk, hiszen néhány éven belül bajban lehetnek, mert ha nem tudják megjeleníteni az internetes reklámjaikat, melyekből jelenleg milliókat tudnak kaszálni, akkor bizony kieshetnek a bizniszből.
Ezért továbbra is fontos, sőt egyre lényegesebb az, hogy minőségi és “illedelmes”, a felhasználói élményt nem csorbító reklámokat készítsenek, hogy a felhasználóknak ne legyen negatív tapasztalatuk a kitett internetes reklámokkal kapcsolatban.