Egy SEO keresőoptimalizálás során a rengeteg technikai adat átvizsgálása közben nagy szerepet kap a webáruház dizájnja is, hiszen a látogatókat nem nagyon érdekli a webes felület kód szerkezete, elég nekik annyi, hogy megfelelő gyorsasággal szolgálja ki az igényeiket.
Mivel lehet javítani a webáruház dizájnját?
- A vállalati szegmenssel vagy logóval összhangban lévő színséma kiválasztása, mely lehetőleg a Google és a Microsoft által is javasolt Material Design elrendezésnek és színeknek feleljen meg.
- Könnyen érthető, gyorsan átlátható és logikusan kialakított menüszerkezet, mely egyaránt egyszerűen használható kisebb és nagyobb képernyővel ellátott készülékeken is.
- Fontos, hogy a navigáció mindig a felhasználó közelében legyen, így érdemes fixen vízszintesen, középre pozicionálni a menüt, hogy ne okozzon fennakadásokat (fölösleges görgetést) a felhasználónak.
- Amennyiben vannak szűrési feltételek is, jó megoldás, ha ez is mindig kéznél van, így ezt be lehet illeszteni a menüszerkezet alá.
- A SEO keresőoptimalizálás során ha észrevesznek a szakemberek a felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos problémákat, célszerű őket gyorsan megoldani, hiszen ha nem elég egyértelműen lehet navigálni az oldalon, az nagyban gátolja a jövőbeni eladásokat.
- Fejléc és láblécben szereplő vállalati információk, jogi nyilatkozatok a webáruház megbízhatósága miatt feltétlenül fontosak, hiszen ki fog rendelni egy olyan cégtől, mely semmit sem hajlandó elárulni a működésével vagy az üzletpolitikájával kapcsolatban?
- Emiatt fontos, hogy a vállalatról megfelelő mennyiségű szöveges, képes vagy akár videós anyag is fent legyen, hiszen a SEO keresőoptimalizálás része a megbízhatóság ellenőrzése is.
- Ide érdemes betenni a GY.I.K., Ügyfélszolgálat, Rólunk, Szállítási és Fizetési Információk, Kapcsolat, stb. menüpontokat.
Ezeken a példákon is jól látszik, mennyire érzékenyek a felhasználók a webáruház kinézetére, elrendezésére illetve struktúrájára. Emiatt egy SEO keresőoptimalizálás alatt erre is különösen nagy hangsúlyt fektetnek a SEO szakemberek, hiszen az esztétikus és logikus elrendezés jelentősen befolyásolja egy webáruház bevételét.