Az előző bejegyzésünkben már volt szó a megfelelő színséma, menüszerkezet, illetve a fej- és láblécben szereplő információkról, így érdemes tovább boncolgatni a témát, hiszen rengeteg dizájn elem fejleszthető tovább egy Google optimalizálás során, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtsunk a potenciális vásárlók számára.
Milyen tartalmi dizájn elemek tudják segíteni egy webáruház eladásait?
- Megfelelő méretű és élességű termék képek használata:
- Semelyik vásárló sem fogja elkezdeni kinagyítani a képernyőjét, melynek eredményeképp csak még inkább életlen képet fog látni csak azért, hogy megtekintse a terméket.
- Emiatt fontos a back-end programozói oldalról nézve az, hogy egy adott felbontású képernyőhöz mérten mindig a lehető legélesebb és megfelelő méretű kép kerüljön ki.
- Amennyiben szerepelnek árak, termék nevek, márkák, ezeket olyan betűmérettel és színnel érdemes jelölni, mely nagyon jól olvasható, illetve nem zavarja a szemet.
- Kényelmi funkciók használata:
- A Google optimalizálás során gyakran előjönnek olyan problémák, hogy nem lehet elég adatot, illetve elég képet látni az adott termékről. Így jogosan mehet el máshova a felhasználó, ha ott például egy fülbevalónak el tudja olvasni a súlyát, méreteit, márkáját, modellszámát, stb.
- Így minél több adat áll a felhasználó rendelkezésére egy adott termékről, annál könnyebben tud majd dönteni, hogy megrendeli-e a terméket vagy sem.
- A gyorsnézeti lehetőség egy nagyon fontos funkció, hiszen nincs minden vásárlónak ideje arra, hogy egyesével megtekintse a számára tetsző termékek adatlapjait, hiszen ez a legtöbb esetben új oldal betöltéssel jár, mely lassítja a kiválasztási folyamatot.
- Szűrési feltételek kialakítása:
- Érdemes a méreteket, illetve a különféle formai kialakításokat is külön venni, viszont arra is vigyázni kell, hogy ne legyen túlbonyolítva, hiszen ez fölösleges időt vehet el a potenciális vásárlótól.
Ezeken a példákon jól látszik, hogy a Google optimalizálás során a dizájnnal kapcsolatos elemek és funkciók ellenőrzése főként arra szolgál, hogy letesztelje mennyire gyorsan és pontosan tudja kiszolgálni egy webáruház a felhasználók igényeit.