Google Adwords szöveges hirdetések

Azok, akik a megújult Google Adwords hirdetési felületet használják bizonyára találkoztak már az új kibővített Adwords szöveges hirdetések lehetőségével, mellyel most jelentősen több sorban, több karakter számban tudjuk a hirdetési szövegünket megfogalmazni.

A korábbi karakter korlátokhoz képest hosszabban tudunk a termék, vagy szolgáltatás előnyökről is információt megosztani a releváns felhasználókkal, hisz bekerült a címsor 3, illetve az új leírás 2. sor is.

Jelenleg az alábbiak szerint néz ki egy Google Adwords szöveges hirdetés:

Címsor 1: 30 karakter
Címsor 2: 30 karakter
Címsor 3: 30 karakter
Leírás 1: 90 karakter
Leírás 2: 90 karakter
+útvonal megadási lehetőség és természetesen a landoló oldal URL-je.

De miért is jó, hogyha minél nagyobb helyet foglal el és minél látványosabb a hirdetésünk?

Azért, mert a felhasználók nagyobb eséllyel kattintanak a hirdetésünkre, mely egyben azt is jelenti, hogy az átkattintási arányunk, melyet a fiókban CTR rövidítéssel találunk meg jelentősen magasabb lesz, mely jelentheti egyben a hirdetési költségek (CPC) csökkenését is.

A hirdetési szövegek megírásán túl számolhatunk még olyan extra funkciókkal is, mint a hirdetésbővítmények, melyek közül általában a hívás, hely, kiemelő, webhelylink és promóciós bővítményeket szoktuk alkalmazni. Ezeknek a bővítményeknek is az az egyetlen célja, hogy minél látványosabb és minél informatívabb legyen hirdetésünk a Google keresőt használó felhasználók számára.

Azt fontos megjegyezni főleg azoknak, akik kezdők a témában, hogy ezek az extra funkciók nem kerülnek plusz költségbe, sőt, hosszú távon egy jó hirdetési előzmény elérését követően akár még csökkenthetik is az egy látogatóra (CPC) jutó költségünket.

Nem egyszer találkoztunk mi is olyan ügyféllel, akinek az átvett fiókjában alkalmazva az aktuális újításokat akár kétszer, vagy háromszor jobb eredményeket kaptunk csupán azért, mert kihasználtuk az Adwords által nyújtott újításokat, előnyöket.

Érdemes tehát a korábbi hirdetési szövegeket ezek alapján módosítani meglévő hirdetési fiókunkban és megnézni néhány nap, vagy hét múlva, hogy miként változott akár a CTR, akár a CPC értéke az adott kampányban, vagy csoportban, ahol a módosítást végrehajtottuk.