2017.08.21.
Facebook reklám beindítása
Vannak esetek, amikor az elindított Facebook reklám nem a várt bevételt hozza meg, emiatt érdemes kicsit technikai szemmel és az egyszerű pszichológia és logika segítségével közelebbről megnézni a részleteket, hogy a miértekre kicsit pontosabb választ kapjunk.
Mikor indul már be a Facebook reklám?
Sok marketingesnek tette már fel ezt a kérdést a CEO biztosan, csak az a baj, hogy a marketinges nem programozó a Facebook-nál, így nem fogja tudni, hogy adott mennyiségű büdzsével, mikor fogják elkezdeni behozni a Facebook reklámok az aktuális vásárlókat a céloldalra.
Egyszerűen megközelítve, amikor elindít egy Facebook reklámot, jó eséllyel indít el más is a piacon hasonlót, ugyanakkora büdzsével, ugyanarra a célközönségre és ugyanarra a termék típusra. Ilyenkor ezek a hirdetések bekerülnek egy úgynevezett queue-be, amelyet egyfajta virtuális sornak lehetne értelmezni, melyben a hirdetések sorakoznak, hogy megjelenjenek az adott felhasználónak. Így ha 100 cég hirdet egyszerre, akkor 1% az esélye, hogy az Ön hirdetése kerül ki. Elvileg.
Gyakorlatban ez persze kicsit bonyolultabb, hiszen megadott szempontok alapján a Facebook eldönti, hogy kiteszi-e vagy sem az Ön hirdetését. Figyelembe veheti például az adott termék vagy hirdető népszerűségi faktorjait, vagy a szolgáltatással kapcsolatos véleményeket, emiatt a Facebook reklámok frappáns kidolgozása jó megoldás arra, hogy nagyobb eséllyel jelenjenek meg a célközönség számára.
A Facebook reklámmal nem mindig eladni kell
A mai felhasználó már lassan immúnis a hirdetésekre, emiatt hasznos lehet ingyenes rendezvényeket, nyílt napokat vagy egyéb programokat hirdetni Facebook reklámok segítségével, melyekkel személyes kapcsolatot lehet kiépíteni a szolgáltatás és a felhasználók közt.
A mai embernek fontos a megbízhatóság, emiatt a céges imidzs növelése a lehető legjobb módszer arra, hogy az Ön szolgáltatását válasszák a vásárlók a konkurencia helyett, mert ma már mindenki ingyen szállít, ajándék kupont ad, törzsvásárlói programot folytat, stb.
Lépjen kontaktusba vásárlóival, s alakítson ki egy személyesebb kapcsolatot, amit felhasználói további ajánlásokkal, illetve bizalmukkal és hűségükkel fognak meghálálni.