Enyhe Pingvinben szenvedő weboldalak

A Google tavaly bevezetett algoritmusa, a Pingvin (Penguin) serényen igyekszik megtisztítani a kereső találati oldalait a linképítőktől, spammerektől és általában a black hat keresőmarketing stratégiákat használóktól – van viszont, akit meglepetésként ér a büntetés.
 

Matt Cutts, a Google egyik főmunkatársa, aki rendszeresen ad jótanácsokat többek között a Twitteren keresztül a keresőóriás algoritmusait és más szolgáltatásait illetően, egy webmesterrel folytatott nemrég egy érdekes párbeszédet, amelyből kiderül, hogy a Pingvin nem csak igen kifinomult, de néha talán tévedni is hajlamos.
 

A kérdező azért kereste fel a szakembert, hogy segítséget kérjen, a Pingvin ugyanis megbüntette oldalukat, ám olyan backlinkekre hivatkozva, amelyekről nem tudott példákat adni a Google rendszere. Cutts azt javasolta, takarítsanak egy keveset a backlinkek terén, mivel a jelek szerint a weboldal „enyhe Pingvinben szenved”. Ezzel egyben azt is érzékeltette, hogy az algoritmus korántsem egysíkúan kezeli a csalónak ítélt oldalakat, de mérlegel is.
 

Ez az eddigi tapasztalatokból is kitűnik, bár a beszámolók szerint nem kevés furcsaságot lehet tapasztalni a rendszer működésében. Egyes webhelyek figyelmeztetést kapnak ugyan a büntetésekről, ez azonban nem jelenik meg ténylegesen a találati listában elfoglalt helyezésük tekintetében. Mások arról számolnak be, hogy a Google csak bizonyos aloldalaikat bünteti, amelyekre a kifogásolt backlinkek mutatnak, ám a főoldalt vagy a többi aloldalt ez nem érinti, míg másokat teljesen kitilt a rendszer és egyáltalán nem ad találatokat rájuk. És ott van a mostani eset, amikor a büntetéshez a rendszer nem képes társítani okot, azaz nem tud olyan backlinket mutatni, amely valóban black hat módszerek alkalmazására utalhatna.
 

Mindenesetre ez is felhívja a figyelmet arra, hogy milyen érzékeny a rendszer, és hogy mennyire érdemes vigyázni a tiltottnak ítélt keresőmarketing módszerekkel. Míg a minőségi tartalmak készítése, a tartalommarketing egyre inkább átveszi a vezető szerepet a keresőmarketing területén, az efféle régi technikák lassan kiszorulnak, és mint látható, nem is ok nélkül, hiszen használóik sokat kockáztatnak.