Az online reklám mindig pénzbe kerül?

Az interneten rengeteg lehetősége van már a cégeknek különféle platformok segítségével népszerűsíteni szolgáltatásaikat, viszont a legtöbb újonnan alakuló cégnek a reklámokra költött pénz gyakran még nem elérhető. Nézzük meg, milyen ingyenes online reklámokat lehet kihasználni az internet világában!

1. Társadalmi szerepvállalás

Mielőtt online reklámban gondolkodna, érdemes különféle közösségi programok megszervezésében, illetve olyan piknikek és egyéb kültéri rendezvények lebonyolításában személyesen részt vennie, melyek nem kerülnek a cégnek pénzbe.

A különféle személyes találkozók a leendő ügyfelekkel erősíteni tudják a márka nevét, illetve a személyes jelenlét még jobban el tudja mélyíteni a vásárlók, a cég és a szolgáltatások közötti kapcsolatot.

2. Közösségi média

A Facebook, az Instagram, illetve például a YouTube olyan ingyenesen használható közösségi platformok, melyeken könnyedén létre lehet hozni vállalati profilokat, hogy a cég termékeit olyan közönséghez tudják eljuttatni, akik hajlandóak is lennének vásárolni.

Emiatt nagyon fontos, hogy hetente legalább 2-3-szor egyedi tartalommal ellátott, frappáns, figyelemfelkeltő és a vállalati imidzs népszerűsítését szolgáló posztokat jelenítsenek meg a cégek, melyeket a potenciális ügyfelek megoszthatnak másokkal, lájkolhatják vagy hozzászólásokat írhatnak. Ezt értelmezhetjük ingyenes online reklámként is.

3. Internetes celebek, influencerek felkeresése

Érdemes azokat a celebeket felkeresni, akik szívesen készítenének videóikban vagy blog posztjaikban egy termékbemutatót.

Ehhez a legtöbb esetben nem kell külön fizetni, csak egy ingyenes termékcsomagot kiküldeni a kiválasztott hírességnek, majd megállapodni vele, hogy milyen konstrukciók szerint lesz hajlandó megjeleníteni a termékeket a közösségi média platformján.

Ez az egyik legjobb ingyenes online reklám, hiszen így egy olyan ember segítségével jelenik meg a termék az interneten, akinek már igen széles rajongói tábora van, akik megbíznak a celeb véleményében. Így rengeteg olyan eset volt már, hogy a termékbemutató után leálltak a szerverek, mert annyi mindenki szeretett volna egyszerre vásárolni egy szponzorált videó megnézése után.