2019.08.13.
Az emberek egyre kevesebbet olvasnak
Milyen taktikát javasol a Vírus Média Online Marketing Ügynökség?
Egyre nagyobb gondot okoz az, hogy a jelenlegi online felhasználói réteg között egyre nő azoknak a száma, akik aktív keresők, de nem olvasnak. Ha olvasnak, akkor is inkább csak a cikkek címeit vagy alcímeit nézik meg, s ha rá is mennek egy-egy bejegyzésre, akkor azt is csak felületesen nézik át. A szóról szóra való olvasás már szinte a múlté.
Természetesen vannak kivételek, de ezek száma rohamosan csökken, elég csak megnézni a cikkek alatti hozzászólásokat, melyekről üvölt, hogy a lelkes kommentelők többsége még arra sem vette a fáradságot, hogy elolvassa az adott cikket, mert igazából csak a megjegyzés rovatba jött trollkodni.
Kezdjük egy megtörtént esettel - mert az emberek szeretnek csámcsogni egy jó kis pletykán
Minden ember szereti a pletykákat, főleg azok, akik messziről megvetik az ilyesmit. A pletykálkodás viszont benne van az alaptermészetünkben, hiszen ez segít minket abban, hogy megtudjuk, hogy a környezetünkben lévő emberekben megbízhatunk-e vagy esetleg veszélyes körülöttük tartózkodni. Ez egyfajta ösztön.
Az igaz történetek elmesélése pedig hasonló elven működik, mint a pletyka. A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség emiatt előszeretettel alkalmazza ügyfelei webes felületein az igaz történetek hatékony és lebilincselő elmesélését egy-egy promóciós kampány keretein belül, hiszen ezzel sokkal jobban tudnak azonosulni a felhasználók, mint egy termékkel vagy szolgáltatással.
Tehát a sztorizgatás továbbra is működik, de amint megérzi a felhasználó a tipikus szponzorált tartalom szagot, abban a pillanatban tudni fogja, hogy ez is csak egy újabb fizetett cikk, amiben nem lehet megbízni. Emiatt érdemes valós emberektől megkérdezni, hogy milyen tapasztalatuk volt az adott termékkel kapcsolatban, s arra ösztönözni őket, hogy meséljék el, hogy hogyan változtatta meg az életüket az adott termék vagy szolgáltatás igénybevétele.
Használjuk ki a képek, videók és infográfok pszichológiai erejét
Mivel a többség már nem is szeret olvasni, így amint meglátnak egy képek vagy videók nélküli szöveget, menekülnek is el egy képeskönyvhöz hasonlóan lebutított oldalra, ahol a szöveget ügyesen elrejtették a szerkesztők egy-egy videó, kép vagy barátságosan megrajzolt infográf közé.
Ilyenkor szinte csak bekezdéseket olvas a felhasználó, s észre sem veszi, hogy a képek és a videók között elolvasott egy kb. 2000 karakteres cikket. Sokaknak egyszerűbb vizuálisan értelmezni egy-egy témát, így gyakori az, hogy az infográfra emlékeznek, de a cikkben írtakra nem.
Feszültség fenntartása
Természetesen muszáj, hogy ütős legyen a cikk címe, de ha mindent elmond, akkor mégis miért fogja elolvasni a felhasználó? A Vírus Média Online Marketing Ügynökség szerint érdemes egy kicsit a népmesében szereplő Okos Katát utánozni, hiszen egy jó cikkíró ad is és nem is információt az adott témával kapcsolatban a címben, ezért kénytelen lesz a felhasználó elolvasni a cikket, ha meg akarja tudni, hogy valóban mi történt az adott témában.
Érdemes kiemelni egy-egy érdekes mondatot vagy elszólást, amely arra ösztönzi a felhasználót, hogy figyelmesen olvasson, különben nem tudja meg azt, amiről holnap mindenki pletykálni fog.
Egy profi online marketing ügynökség tisztában van az emberi szervezet értelmezési készségeivel és pszichológiai viselkedésével, így ezt kihasználva még a legunalmasabb témáról is lebilincselő szöveget lehet írni. Kérje a Vírus Média Online Marketing Ügynökség segítségét, hogy felhasználói több időt töltsenek el cége weboldalán a felületek olvasásával.