Az Adwords múlt hét óta betekintést enged a versenytársak életébe – persze azért ne gondoljunk konkrét adatokra.
Május 22-én mutatta be a Google az Aukcióstatisztika jelentést (Auction insights report), amely segítségével képet kaphatunk arról, hogy adott aukción a versenytársakhoz képest a mi hirdetésünk hogyan szerepelt. (A Google álláspontja szerint, semmi olyan plusz adatot nem kapunk a jelentéstől, amelyet a keresések útján ne érhetnénk el, ők csupán összegyűjtik a nyilvános adatokat, hogy megkönnyítsék a dolgunk. )
Az Aukcióstatisztika egy kulcsszó szintű jelentés, amely mindig csak egy kulcsszóra vonatkozóan tekinthető meg. Ahhoz hogy a jelentés elérhető legyen, a kulcsszónak teljesítenie kell a minimális megjelenési követelményeket.
Honnan érhető el?
Amennyiben a kulcsszavunk mellett egy kis ikon található, a kulcsszó kijelölése után itt (Kulcsszó adatai / Aukcióstatisztika (egyetlen kulcsszó)) találjuk a jelentést:
Milyen adatokat láthatunk?
- Megjelenített URL domainje - az első oszlopban láthatjuk a konkurenciát
- Megjelenítési arány – az adott kulcsszóra történő keresések esetén milyen arányban jelent meg a hirdetésünk, illetve milyen arányban jelent meg a konkurencia hirdetése azokon az aukciókon, amelyen mi is részt vettünk
- Átlagos pozíció - átlagosan hányadik helyen jelent meg a hirdetésünk
- Átfedés aránya – milyen gyakran fordult elő, hogy a versenytárs is és mi is megjelentünk az adott keresésre
- Fenti pozíció aránya – abban az esetben, amikor az aukción velünk együtt versenytársunk is megjelent, milyen arányban jelent meg előkelőbb pozícióban a konkurens hirdetés
- Oldal tetejének aránya – milyen gyakran jelent meg a hirdetés az organikus keresési találatok felett
Az Adwords felületén így néz ki egy Aukcióstatisztika jelentés: