2018.01.19.
A tartalommarketing működik vagy sem? Vajon hol rontja el a legtöbb vállalat?
A tartalommarketing igen egyszerűen hangzik, így sokan azt hiszik, hogyha kitesznek egy átlagos posztot valamilyen online újság, blog vagy fórum oldalára, az egyből profitot fog termelni. Vajon hol van a hiba a szerkezetben? Miért adja fel a legtöbb vállalat, s mi az oka, hogy nem tudnak bevétel növekedést eredményezni ezzel a marketing technikával?
1. Hiba: Az eladni kívánt termékre / szolgáltatásra összpontosítanak
A legtöbb jól működő és egyre növekvő vállalattól azt érdemes eltanulnia még a legkisebb magyar cégnek is, hogy mivel vásárlókból él, az ő szavuk “szent”.
Oda kell figyelni, hogy a különféle platformokon milyen kérdésekkel keresik meg őket a felhasználók, milyen véleménnyel vannak a termékeikről, miért (nem) ajánlanák másoknak a termékeket, stb.
Az a cég, amelyik hallgat a vásárlóira, könnyedén meg tudja határozni azt, hogy mire lenne még szüksége a vevőknek, így a tartalommarketing stratégiát is úgy tudják folyamatosan változtatni, hogy az egyezzen azzal, amit a vásárlók épp szeretnének látni, hallani, tapasztalni, stb.
2. Hiba: A cég terveire fókuszálnak
A “csak a profit” hozzáállás továbbra sem segíti az eladásokat, hiszen még mindig a vevőkön múlik a legtöbb vállalat sikere. Így értelemszerűen arra kell figyelni, hogy milyen technikai, vállalati vagy akár strukturális fejlesztések szükségesek még ahhoz, hogy a vásárlóknak még jobb felhasználói élményt tudjon nyújtani a cég.
3. Hiba: A tartalommarketingre kampányként tekintenek, nem pedig egy organikusan és folyamatosan változó értékesítési lehetőségre
Ezt szinte majdnem minden cég elköveti, hiszen a jól megtanult marketing stratégiákkal könnyebben lehet dolgozni vagy épp előredolgozni, akár egy évre is.
Ezzel az a gond, hogy az interneten rohamosan változik rengeteg dolog, melyet akárki akármikor tud befolyásolni. Ezekre pedig tudni kell időben reagálni.
Emiatt pedig még fontosabb az, hogy figyeljék az online piac változásait, illetve az aktuális “őrületet”, mely épp befolyásolja a vásárlási szokásokat, hogy a tartalommarketing elemei teljesen aktuálisak legyenek az emberek elvárásaival.