2018.02.17.
A sikeres közösségi marketing 10 legfontosabb lépése
1. Konkurencia figyelés
Érdemes először megnézni, hogy milyen módszerekkel próbálnak érvényesülni a cég versenytársai. Így meg lehet állapítani azokat a metódusokat, melyeket saját vállalkozása is használhat, s melyek azok, melyeket inkább jobb elkerülni.
2. Stratégia tervezés
Mi a cég célja a közösségi média oldalakra kitett posztokkal? (Promótálás, látogatottság növelés, stb.)
3. Használjon több megjelenési formát üzeneteinek átadására
Győződjön meg arról, hogy van képes, videós, szöveges vagy akár hanganyaga is a posztokról, hogy le tudja tesztelni melyik forma a legsikeresebb az egyes közösségi marketing felületeken.
4. Tegyen különbséget reklám és információ között
A tartalommarketing világban is illik különbséget tenni hirdetés és egyszerű figyelemfelkeltő információ között, így ügyeljen arra, hogy felhasználói is mindig értsék, hogy a kitett poszt pontosan mit takar. Sose vezesse félre ügyfeleit!
5. Törekedjen az egyediségre
Ne tegyen ki másolt, fordított, vagy igénytelen tartalmat, helyette törekedjen az egyediségre, illetve a márka megbízhatóságára.
6. Használjon különféle szoftvereket kampányai tervezéséhez és nyomon követéséhez
A szoftveres automatizáció segítségével akár hónapokra előre meg tudja tervezni a különféle promóciós kampányait, hogy ne kelljen “rohanni” a közösségi marketing stratégia megvalósításával.
7. Figyelje folyamatosan közösségi marketing szoftverek segítségével felhasználói tevékenységeit
Ennek segítségével mindig naprakészre tudja állítani az adott kampány elemeit, hogy passzoljanak az aktuális felhasználók igényeihez.
8. Használjon egyedi, vállalattal összefüggésbe hozható hashtag-eket
Amennyiben lehet az adott közösségi média platformon hashtag-eket használni, mindenképp alkalmazza őket, hogy vásárlói is segítsék ezek használatával a brandépítést.
9. Használja ki az élő közvetítés adta lehetőségeket
A legutóbbi statisztikák alapján az emberek sokkal jobban értékelik az élő videót, mint az előre felvettet. Így alkalmazza ezt is a közösségi média platformokon, mivel ezeket fel lehet később tölteni egyszerű videó formában a legtöbb közösségi felületre.
10. Ellenőrizze kampányait
Mindig figyelje a beérkező vásárlási és felhasználói adatokat, hogy kampányai hosszútávon is sikeresek legyenek.