2018.12.12.
A linképítés buktatói - felfedjük a titkot
Míg 10-15 évvel ezelőtt a nagy keresőóriásokat még át lehetett vágni Black Hat SEO-val, addig ma már ez akkora rizikót jelentene, hogy a legtöbben már rég lemondtak arról, hogy megpróbáljanak átverni egy náluk sokkal okosabb, profi algoritmusokkal működő mesterséges intelligenciát használó programot.
A linképítés során így régen még működött az az elv, hogy mindegy, hogy hova tesszük ki őket, csak sok legyen. Ma már ez nem így van. Ha ezt tennénk, azzal nemcsak a weboldal hírnevét, de akár a keresőben eddig elért helyezését is kockáztatnánk.
Ez azért lehet, mert például a Google már meg tudja nézni azt, hogy a linképítés útján megszerzett linkek értéke például a minőségi vagy a silány kategóriába tartozik. Tehát ez azt jelenti, hogy a Google látja, hogy mely oldalak beszélnek az adott webes felületről, s azok megbízhatósága vagy megbízhatatlansága tudja pozitívan vagy negatívan befolyásolni az adott webes felület adatforgalmát.
Tehát a linképítésnél az első és legfontosabb tényező az, hogy hova fognak kikerülni a linkek. Egyezik-e az adott oldalak minősége, stílusa, célközönsége és a felhasználók érdeklődési köre azzal, amit az adott cég szolgáltat. Mit jelent ez a gyakorlatban?
Azt, hogy többnyire a nehezebben, hosszadalmasabb céges kommunikációt követően kitett link értéke sokkal több, mintha 100-150 linket tennénk ki irreleváns vagy kérdéses eredetű oldalakra. Így a linképítés továbbra is egy kicsit offline tevékenység, hiszen gyakran találkoznak az adott blog írójával, a hírportál szerkesztőjével vagy az adott webes felület tartalmi vezetőjével a cégek, hogy meg tudják adni azokat az irányelveket, amiket egy bejegyzésnek - melyben a kért linket kiteszi a szerkesztő - tartalmaznia kell.
Természetesen nem elég egy céggel leülni és üzletet kötni, hiszen a linképítés sincs ingyen. Mindennek ára van, viszont nem feltétlenül kell pénzben gondolkodnia csak egy vállalkozásnak, hiszen kedvezményesen vagy ingyenesen elérhető szolgáltatásokat is adhat egy-egy linkért cserébe.
Emiatt nagyon fontos az, hogy a linképítés során olyan helyekre tegyenek ki linkeket a SEO szakemberek, amely oldalak nemcsak relevánsak az adott cég tevékenységi köréhez, de hasonló etikai kódexük van, egyezik az ügyfélkörük, a felhasználók érdeklődési köre, illetve az oldal hasonló üzletpolitikát folytat, mint a linket kérő cég.
A relevancia, a hiteles és értékes tartalom, valamint a közös értékek közötti összhang egyaránt fontos ahhoz, hogy a linképítés sikeres befektetés legyen mindkét félnek.
Ha szeretne prémium minőségű releváns linkeket weboldalára, kérje árajánlatunkat mindenféle elköteleződés nélkül a nap 24 órájában!