A Facebook hirdetések igen kedvező népszerűsítési lehetőségeket tartogatnak a kisebb és nagyobb cégeknek, hiszen a kitett promóciókat rengetegféle módon lehet változtatni, hogy azokat a felhasználókat érjék el a reklámok, akik hajlandóak is vásárolni.
A kisvállalatoknak is vannak lehetőségei, persze nem olyanok, mint a multiknak.
Először is el kell engedni azokat a jól bevált taktikákat, amelyeket szinte csak a multik engedhetnek meg maguknak.
Egyes óriásvállalatoknak akkora csak a marketing büdzséje, mint itthon egy vállalkozás éves bevételének a tízszerese. Így persze, hogy egyszerű Super Bowl reklámokra költeni, amiket szinte az egész amerikai nézőközönség figyel. A kisvállalatok viszont labdába sem rúghatnak az ilyen típusú reklámhelyekért.
Mit lehet tenni?
Ki kell használni az internet adta lehetőségeket. Mivel egyre többen interneteznek, egyre több platformon lehet reklámozni, s nincs ez másképp a
Facebook hirdetésekkel sem. Egy kisvállalkozás meg tud engedni magának havi néhány tízezer forintot, amit csak Facebook hirdetésekre költ el, hiszen ezen a platformon gyakorlatilag minden korosztályt el lehet érni.
Csak figyelni kell a részletekre
Az adott webáruház vagy weboldal promócióihoz rengeteg felhasználót lehet szerezni Facebook kampányok segítségével, hiszen a különböző vásárlói szegmenseknek megfelelő csoportokat lehet kialakítani.
Így a legtöbb esetben azt csinálják a SEM szakemberek, hogy többek között a kulcsszókutatás, konkurenciaelemzés és a vállalat ügyfélpolitikájának megismerése után létrehoznak több vásárlói csoportot, perszónát, akikhez az adott kampányok fognak szólni.
Tehát előfordulhat, hogy egy kisvállalkozásnak az ügyfelei között egyaránt vannak 20-25 évesek és 40-45 évesek is. Nyilván nem lehet a két korosztályt egyként kezelni, így érdemes két külön kampányt indítani nekik. Ezekben általában a korosztálynak megfelelő kulcsszavakkal próbálják meg felhívni a felhasználók figyelmét egy probléma megoldására, ami főképp az ő életkorukhoz köthető.
Ugyanezt a sémát követve ki lehet alakítani olyan Facebook hirdetéseket is, amelyek a felhasználók földrajzi helyét veszik kiindulópontnak, illetve a helyi problémákat helyezik előtérbe.
Van lehetőség például érdeklődési kör alapján is célozni, így ha a cégnek különféle termékei vannak, amik többféle érdeklődési kört képesek lefedni, akkor ezekre is érdemes lehet külön reklámokat készíteni, hogy minél pontosabb legyen a célzás.
A bűvös retargeting módszer
A vállalatvezetők gyakran nem veszik komolyan a retargetingben rejlő lehetőségeket, viszont ez az esetek többségében annyira sikeres szokott lenni, hogy egyes cégek már előre elkülönítenek a cégből anyagi forrást erre a típusú megkeresésre.
Ez a módszer nagyon sikeres a Facebook hirdetések kezelése során, hiszen a beérkező vásárlói adatok alapján igen pontosan lehet megcélozni a bizonytalan felhasználókat. Amennyiben sikerül egy villámpromóciót kialakítani nekik, igen gyakori, hogy azonnal vásárlásba kezdenek, mert nem akarják kihagyni az adott akciót vagy kedvezményt.