2017.05.22.
A keresőmarketing 3+1 kihagyhatatlan lépése
Aki a keresőmarketing eszközeit szeretné bevétele növelésének szolgálatába állítani, sok mindennel szembesülnie kell. Először is folyamatosan azon kell dolgozni, hogy a kampányok hónapról hónapra jobban teljesítsenek, mert bizony a konkurencia sem alszik. A hirdetési kampányok teljesítése pedig attól függ, milyen versenyképes adatokból dolgozik a keresőmarketing ügynökség csapata, akit Ön megbízott. Gyakorlatilag elmondhatjuk, hogy az adatok feldolgozása, elemzése és azok megfelelő kiértékelése az alfája és omegája, hogy egy kampányt szignifikánsan növekedési pályára tudjunk állítani.
Nézzük meg néhány lépésben, melyek ezek az úgynevezett versenyképes adatok, amikkel egy PPC kampány felállítása és finomhangolása során keresőmarketing szakemberként dolgoznunk kell.
A legfontosabb kulcsszavak azonosítása
Jól olvassa kedves olvasó, nem a legfontosabb kulcsszavak kiválasztásán, hanem azonosításán van a hangsúly, gyakorlatilag abból a kulcsszó mennyiségből, amivel dolgozunk, egy szűkebb halmazt kell azonosítani, amire összpontosítunk.
Ezek a várhatóan nyereséges és stratégiailag fontos kulcsszavak halmaza, előbbi mindig a nagykeresésű szavak, profitábilis ROI-val, utóbbi pedig az alacsony keresésű szavak, ám az ügyfél és a cég szempontjából, - akár brand építés miatt - kiemelt jelentőségűek.
A legfontosabb kulcsszavak figyelése
Amikor azonosítottuk a fent nevezett kulcsszavakat, utána jöhet a versenyképes adatgyűjtés, ami elég sokrétű, több napig tartó folyamat eredménye, amíg a monitorozás tart, erre mindenképp célszerű egy harmadik féltől származó szoftverrel minél több adatpontot gyűjteni. Ezek a tényleges keresési eredményektől kezdve, a megjelenítési arányon át, a hirdetésváltozatok figyeléséig egy kifinomult és teljes perspektívát adnak és maximálisan hozzásegítenek ahhoz, hogy a keresőmarketing stratégia sikeres legyen.
Mennyiségi eredmények áttekintése
A konkurenciaelemzés a PPC kampányok esetében is elsődleges, tovább bővítve ezzel azt az adatmennyiséget, amit a későbbiekben a növekedéshez fel tudunk használni. Ne szépítsünk, a cél, hogy a versenytársakat megelőzzük, ehhez össze kell hasonlítani az ő mennyiségi eredményeiket a sajátunkkal. A növekedési faktor egyik mutatója a láthatóság, ez nem más, mint a hirdetésmegjelenítési gyakoriság és az oldal pozíciójának kombinációja. Minél jobb a két adatpont kombinációja, annál láthatóbb a weboldal, amellyel dolgozunk. Ezeket az adatokat sokkal optimálisabb együtt kezelni, és mindkét adatra megfelelő hangsúlyt fektetni, akár költségkeret növelésével, akár a céloldal javításával.
Minőségi eredmények áttekintése
A mennyiségi eredmények után érdemes foglalkozni a hirdetések minőségi kiértékelésével is, itt kifejezetten a marketing elemek bevonása szükséges a hirdetések szövegébe, amelyekkel kattintásra ösztönözhetjük a látogatót. A variációk száma igen magas, és a konkurencia hirdetésének minősége meghatározza, hogy mi mit teszünk hozzá a saját kampányunkhoz.
Dióhéjban láthatjuk, hogy keresőmarketing ügynökségként mennyire szerteágazó szempontokat kell figyelembe venni, ahhoz, hogy egy PPC kampányból sikert tudjunk kovácsolni, és ezeknek az adatoknak a segítségével olyan referenciaértékeket állítsunk fel, amivel az általunk kezelt weboldalak eredményei nem csak ideiglenesen, hanem folyamatosan nőni tudnak.