2018.09.22.
A jó keresőmarketing ügynökség halad a korral
2015-től kezdődően kezdték el észrevenni a cégek, hogy a legtöbb megrendelésük mobilról érkezik, hiszen szinte mindenkinek van okostelefonja és ha mobilnete nem is, de wi-fi kapcsolathoz a többség hozzá tud férni.
Így sokkal kényelmesebbé váltak a vásárlási szokások is, hiszen minek maradjunk fent hajnalig egy webáruház átböngészéséhez, ha ugyanezt meg tudjunk tenni a metrón hazafelé. Ez egyben azt is jelenti, hogy lerövidült az az idő, amit egy ember egy webes felületen tölt, hiszen ha nem találja meg néhány másodperc alatt azt, vagy legalább valami hasonlót, amit épp keres, akkor egyszerűen átmegy egy másik cég oldalára keresni.
Emiatt egyre nehezebb helyzetben vannak a keresőmarketing ügynökségek, hiszen ha nem lenne az elég, hogy a Google csak a nagyobb update-kről számol be, s a többit nekik kell kisilabizálni a működés folyamatos figyelése segítségével, még a technológia is rohan előre. Hogy lehet akkor lépést tartani?
Mivel tényleg szinte mindenki folyton rohan, így nem meglepő, ha a fiatal generációba tartozók többsége szinte alig olvas, s vagy képek és néhány sor szöveg, vagy videók alapján gyűjti be az áhított információt.
Ez viszont csak annyit jelent, hogy gyakorlatilag le kell kicsit butítani a reklámokat. Nem szeretnek olvasni az ügyfelek? Nem probléma, kirakunk nekik képeket. Nem hoz elég aktivitást a kampány, megcsináljuk videó formájában.
Napjainkban sajnos egyre több fiataltól hangzik az el, hogy “..olvasni? Phh, senki sem olvas már.” Mert hozzászoktak ahhoz, hogy például a YouTube-on a szájukba rágják a tartalomba rejtett reklámok segítségével a celebek, hogy mit vegyenek, mikor és melyik cégtől.
Mi ebből a tanulság? Továbbra is rengeteg lehetősége van arra egy keresőmarketing cégnek, hogy elérje a vásárlókat, csak most nem annyira a szöveges és gyakran személytelennek tűnő, hanem a képes és videós tartalmakba kell belerejteni a reklámokat, lehetőleg úgy, hogy oda való, releváns tartalomnak tűnjön.
Így jó ötlet lehet valamilyen közéleti személyiséggel szerződést kötni, hogy legyen a cég arca, hogy az ő rajongói táborából sokan vásároljanak az őt támogató cégtől.