Rengeteg cég szeret spórolni a cégen kívüli szolgáltatásokon, így gyakori az a hiba, hogy a legolcsóbb vállalattal kötnek megállapodást, mely nyilván nem fogja azokat a kiváló eredményeket produkálni, mint amit egy több évtizedes tapasztalattal rendelkező profi ügynökség.
Nézzük, melyek azok az intő jelek, melyek után azonnal érdemes megválnia jelenlegi online marketing ügynökségétől:
- Nincsenek referenciák
- Amennyiben vannak is referenciák, de a cég még nem dolgozott az ügyfél iparágában, akkor is érdemes másikat választani, nehogy az Ön cégén kezdjenek el kísérletezni.
- Nincs munkafolyamati struktúra
- Minden esetben rendelkeznie kell az adott ügynökségnek egy tervvel, hogy milyen szisztéma szerint fogja elvégezni a kiszabott feladatokat. Ha ez elmarad, gyakorlatilag szabad kezet kap az ügynökség, s azt csinál, amit akar, olyan színvonalon, amilyenen épp kedve van.
- Nem biztosít Google Analytics hozzáférést
- Ez egy nagyon fontos szempont, hiszen itt rengeteg adatot lehet megtekinteni, hogy mennyi pénzt költött az ügynökség a cég kasszájából, s mennyit tudott belőle visszaforgatni vásárlásokkal. Ha ehhez a felülethez nincs hozzáférése az ügyfélnek, sosem tudja meg pontosan, hogy mennyire voltak sikeresek a kampányok.
- Feltűnően olcsó
- Bizony kecsegtetőek a SEM cégek által feltüntetett csomagok, ahol akár 200 oldalt is optimalizálnak egyszerre, viszont ezekkel az a baj, hogy egy sémára épülnek, sok bennük az ismétlődés, így értéktelenné válik gyakorlatilag az egész munka, hiszen olyan ez, mintha gyártósoron készítenék a tartalmakat. Ez is amatőr hozzáállás, így ezeket a cégeket mindenképpen érdemes elkerülni.
- Azonnali, számokban mérhető, biztos sikert kínál
- Ez az egyik kedvencünk, hiszen ez azt jelenti, hogy Black Hat SEO politikát folytat a cég, mely Google büntetéssel vagy akár kizárással is járhat. Így tud ugyan biztosítani 20.000 új követőt, kommentet vagy lájkot az ügynökség, de ezekből sosem lesz vásárlás, vagy megtérülő profit, hiszen ezeket általában ázsiában csinálják az emberek nagyon olcsó munkabérért, s eszük ágában sincs vásárolni az adott cégtől.
- Csak a keresőkre optimalizál, nem pedig a felhasználókra
- Azok a cégek, amik csak a kulcsszavakra és kifejezésekre összpontosítanak, nem pedig az értékes tartalomra, felhasználóbarát kialakításra, ergonomikus elrendezésre és pozitív felhasználói élményre, szinte csak a keresőket veszik alapul a munka során. Ez nagy hiba, hiszen minden nagyobb kereső fel tudja már mérni egy oldal esetében azt, hogy ez tetszeni fog-e a felhasználónak, vagy megy a SERP-ek végére.
- Backlinket szeretne elhelyezni a cég oldalán
- Ez az egyik legdurvább amatőr hiba, amit sok új SEM cég elkövet. Ilyet egyszerűen nem szabad kérni. Ez intő jel, hiszen ez azt mutatja, hogy a cég online keresőmarketing ügynökségként képtelen magának organikus találatokat szerezni a keresőkben. Emiatt érdemes inkognitóban rákeresni a céggel kapcsolatos kulcsszavakra, s megnézni, hogy hol van a legnagyobb keresőkben. Itt szokott kiderülni, hogy melyik a kókler, s melyik a profi online keresőmarketing ügynökség.
Ne kockáztassonm hozzon ma egy jó döntést és dolgozzon egy olyan ügynökséggel, akik pontosan tudják, hogy mire van szüksége vállalkozásának!