2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni.

Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl, amelyben a PPC megjelenések dominálnak, de része maga a SEO is.

A koronavírus-járvány olyan helyzetet idézett elő a keresőmarketing területén is, amire joggal mondhatjuk senki nem volt felkészülve. Elméletek és stratégiák dőltek meg, ami addig működött, hirtelen elveszítette jelentőségét.

2022 lesz az az év, ami azt a feladatot adja majd a keresőmarketing szakembereknek, hogy megtalálják a pandémiát követően is, miképp lehet bevonzani és megtartani a fogyasztókat, hogyan lehet kihasználni jól és eredményesen a technológiai innovációkban rejlő lehetőségeket.

Összességében a jövő keresőmarketing stratégiájából nem hiányozhatnak az alábbiak, hogy a folyamatos edukációt és stabil szakértelmet ne is említsük.
 

Győz az AI

Ahogyan azt már az előző cikkünkben is említettük, a mesterséges intelligencia hihetetlen módon beépül az olyan iparágakba, mint a kiskereskedelem, banki tevékenységek, egészségügy, és nem utolsó sorban az online marketing világa.

Eddig megszokhattuk, hogy a mesterséges intelligenciát leginkább a keresőmarketing folyamatok automatizálásában lehetett leginkább kihasználni, mint például a webhely forgalmáról szóló jelentések, vagy kulcsszavak ajánlása, amellyel optimalizálni lehetett egy weboldal organikus keresési eredményeit. A jövőben az AI nagyságrendekkel szintet lép, mert képes lesz például előre jelezni, hogy az ügyfelek, mikor és mit fognak vásárolni a jövőben, mindezt korábbi vásárlási és böngészési előzményeik alapján. Ez egy olyan hihetetlen távlatot nyit a platformokon, amellyel maximálisan lehet bevétel szinten tervezni a különböző kampányok során, úgy, hogy a célközönség szokásait előre ismerjük.

Ugyanakkor nincs kizárva, hogy a mesterséges intelligenciát akár a keresőoptimalizálásban, vagy a linképítés során is képesek leszünk a későbbiekben még precízebben kihasználni.
 

AI alapú influencer marketing

Jeleztük előre, hogy az AI minden téren szintet lép, nincs ez másképp az influencer marketing terén sem, amelynek 2022-ben hihetetlen jelentősége lesz.

Gondoljunk bele, 2020-ban 9,7 milliárd dollárra becsülték az influencer piacot, becslések szerint mindez 2022-ben elérheti a 15 milliárd dollárt. Az Egyesült Államokbeli előrejelzések azt mutatják, hogy a vállalkozások a 2022-re tervezett reklámbüdzséjük mintegy 20%-át tervezik influencer marketingre fordítani.

De nem kell ilyen messzire mennünk, Magyarországon is hihetetlen népszerű és hatásos „platform” lett az influencer marketing, a számok szerint 2020-ban 1 milliárd forintot költöttek erre. Ez ugyan csak az 1%-a a teljes éves reklámköltésnek, de rohamosan növekszik, és egyre több vállalat tervez itthon is influencerekre költeni.

Az influencer marketing és az AI ott fog találkozni, hogy a mesterséges intelligencia több ezer videó elemzésből képes pontos adatokkal szolgálni a konverzió és értékesítési befolyás szempontjából. Ami nem hangzik rosszul!

Hisz tudjuk, hogy az online marketingben a megtérülést mindig a könyörtelen számok mutatják meg legőszintébben.
 

Mesterséges intelligencia virtuális asszisztens

Az AI egyre népszerűbb a virtuális asszisztens szolgáltatások körében is, hisz 2022-ben a hangalapú vásárlás értéke a 40 milliárd dollárt is meghaladhatja, míg az egyéb hangalapú segédeken keresztül történő fogyasztói kiadások elérik a 18%-ot.

A legismertebb ilyen AI-val összekötött virtuális asszisztens segéd, a hazánkban is egyre több vállalkozás által használt okos email marketing, vagy közösségi média chatbotok, és hasonló online appok, amelyek hatékonyan támogatják az ügyfelek megkereséseinek kezelését.

A chatbotok hasznossága megkérdőjelezhetetlen, mert:
  • beavatkozás nélkül képesek válaszolni a megkeresésekre, ergo időt takarítunk meg velük
  • a chatbotot működtető mesterséges intelligencia egyedi személyiséggel ruházza fel a válaszokat, növelve ezzel a vásárlói élményt
  • mindezek pedig együttesen növelik az ügyfél interakciót
 

Hibrid események

A virtuális eseményeket szintén a pandémia hívta életre, és egy lehetséges kompromisszumot nyújtot az ügyfelekkel való érdemi és sikeres kommunikációhoz. Néhány hónapja ismét visszatérhettek az emberek a fizikai jelenléthez, elkezdték magukat jól érezni az összejöveteleken, így a marketing szakembereknek mindenképp választaniuk kellett: Térjenek-e vissza a fizikai helyszínek eseményeihez?

Maradjanak a virtuális térben, megnyugtatva és kielégítve azon fogyasztókat, akik biztonságosabbnak érzik az otthonukból követni az adott eseményt?

Nem volt könnyű erre a két kérdésre választ adni, de egyre inkább úgy tűnik hazánkban is, hogy az arany középút maradt, mégpedig a hibrid megközelítés.

Ezért érdemes 2022-ben úgy tervezni egy-egy eseményt, hogy annak legyen egy erős digitális támogatottsága is, például használja az AR és a VR virtualizációs technológiákat, amelyek szintén AI alapon működnek. Ezekkel olyan magával ragadó élményt tud adni fogyasztóinak, hogy akik otthonról követik az eseményeket, legközelebb a fizikai helyszínre is szívesen elmennek, mert mindenképp részesei és fogyasztói szeretnének lenni.
 

Tartalommarketing

Azt gondolnánk, hogy a keresőmarketing mellőzi a tartalommarketinget, hisz maximum csak a hirdetési szövegeket kell megírni, pedig ez ennél sokkal bonyolultabb és mélyebb.

Itt jön képbe az a jelenség, hogy ötvözni kell a SEO-t, a lead gyűjtést és a PR-t. Mindezek csak akkor lehetnek sikeresek, ha olyan tartalommal jelenünk meg, amelyek professzionálisak, szakmailag helyesek, és hitelessé teszik vállalkozásunkat.

Ez egy külön stratégia kell legyen a keresőmarketing területén belül, hisz a hitelesség, szakértelem, tekintély (azaz E-A-T) maga után vonzza a lehetőségét annak, hogy a linképítés természetes linkekkel is bővül. Egy hitelesnek vélt tartalmat bárki szívesen meghivatkoz a saját weboldaláról.

Ennélfogva elmondhatjuk, hogy a komplex linképítés stratégia, és a tartalommarketing a keresőmarketing hatékonyságát is nagyságrendekkel előre mozdítja.
 

Mobil-first marketing

Ez nemes egyszerűséggel azt jelenti, hogy mindenekelőtt a mobileszközöket kell megcélozni, bármilyen marketing stratégiát is szeretnénk felépíteni. A járvány megváltoztatta nem csak a vásárlási szokásokat, de nagyságrendekkel megnövelte az internetezéssel töltött időt is. Sőt! Ma már egyáltalán nem kunszt egy online vásárlást mobil eszközön végig vinni a kosárba rakástól a fizetésig.

Ugyanakkor azzal is tisztában kell lennünk, hogy már évek óta a mobil indexelés az elsődleges az organikus helyezésben is.

Jelenleg Magyarországon a keresések 65%-át mobil eszközökről indítják, így nem meglepő, ha a marketingstratégiák szempontjából is a mobil eszközöket kell megcélozni, értjük ez alatt első lépésként a mobilbarát weboldal és tartalom létrehozását.
 

Harmadik féltől származó cookie-k alternatívái

Egyértelmű, hogy a fogyasztók fokozott adatvédelmét szolgálja, és adataik ellenőrzését követelik meg a weboldal tulajdonostól, ugyanakkor készülnünk kell arra, hogy a Google hamarosan megfogja szüntetni a harmadik féltől származó cookie-k támogatását.

Ez a keresőmarketing szakembereknek a hirdetések esetében fejtörést okozhat, míg az organikus találatokra, vagy a linképítésre nincs hatással. A későbbiekben mindezeket úgy lehet kezelni, ha a marketingstratégia részévé válik az interaktív tartalmak létrehozása, ez generálhat egy sikeresebb marketing megtérülést, az által, hogy közvetlen interakcióba lép a weboldal a fogyasztóval.

Hazánkban a pandémia kezdetével – és ugye még közel sincs vége – teljesen megváltoztak a vállalkozások hozzáállásai a keresőmarketing tevékenységekhez. Sok esetben szembesültünk lassítással vagy teljes leállással, ami egy részről hiba, más részről érthető is lehet.

Keresőmarketing szakértőként azt tudjuk nyújtani, hogy a marketing eszközök és a technológiai innovációk ötvözésével személyre szabott megoldásokat valósítunk meg, hogy a végfelhasználói élményre tudjunk koncentrálni. Mert ez hozza meg a sikert, és később a bevételt!