2018.04.18.
2018 legjobb marketingkommunikációs eszközei
A marketingkommunikációs eszközök segítségével lehetősége nyílik a cégeknek elérni a vásárlókat, felhívni a figyelmüket a vállalatra és szolgáltatásaira, illetve természetesen vásárlásra ösztönözni őket. Vajon melyek azok az eszközök, amik révén a lehető leggyorsabban lehet megcélozni a potenciális vásárlókat?
Hirdetések
A házalás és a telemarketing ideje lejárt, hiszen az emberek nem szívesen szeretnek vadidegentől a bejárati ajtóban vagy telefonon keresztül vásárolni, hiszen nem tudnak semmit a cégről és a szolgáltatásairól, így a megbízhatóság hiánya miatt ezek a módszerek már vajmi kevés profitot tudnak hozni.
Emiatt érdemes kihasználni az internet marketingkommunikációs eszközeit, hiszen az online világban rengeteg platformon van lehetőség különféle ügyfélköröknek megfelelő célzott hirdetéseket megjeleníteni. Ilyenek például a Google Adwords, Facebook, Instagram vagy YouTube reklámok.
Promóciók
Kész divat lett az elmúlt években az online piacon olyan promóciókat létrehozni, melyek hatására azok is előszeretettel vásárolnak termékeket egy adott cégtől, akik egyébként nem szoktak. Ilyen lehetőségek például a Black Friday, Cyber Monday, Karácsonyi akciók, Húsvéti leárazások, Gyereknap, Anyák napja, stb.
Nyilvánosság
Ma már rengeteg, mindenki számára elérhető fórum, blog és szakmai magazin van az interneten, ahol lehetősége nyílik az embereknek megvitatni egy cég szolgáltatásait, így érdemes ezeket a marketingkommunikációs eszközöket is szem előtt tartani, hiszen ezek olyan módszerek, melyek szinte automatikusan generálják a cég szolgáltatásaival kapcsolatos észrevételeket.
PR
A közösségi média segítségével rengeteg kisemberből lett híresség, így őket megkeresve könnyedén ki lehet alakítani újabb ügyfélköröket, hiszen a legtöbb celebnek hatalmas rajongói tábora van, akik szívesen választják azokat a termékeket, amiket a befolyásos személy Instagram posztjain vagy YouTube videóiban látnak.
Emiatt érdemes olyan marketingkommunikációs eszközöket választani, melyek nemcsak segítik elmélyíteni a vásárló, cég és termékek közti kapcsolatot, de hozzájárulnak ahhoz is, hogy a cég megbízhatóbb szerepben tűnjön fel a potenciális vásárlók előtt.