Minden, amit nem tudtál a PPC-ről: A kattintások világának titkai!
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
Az elektronikus levelek formájában terjesztett spamnél gyűlöltebb jelenség sokáig nem igazán létezett, a biztonsági cégek, nagyobb szolgáltatók tűzzel-vassal igyekeznek irtani, mégis, húsz év után az e-mail spam még mindig él és virul.
Ma, a prémium linképítés, a professzionális tartalommarketing és általában a bonyolultabbá, kifinomultabbá vált keresőmarketing korában szinte már hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a spam nagyon is élő jelenség. Bár a spam típusú tartalmakkal ma már jóval gyakrabban találkozunk például a közösségi médiában, az e-mailben terjesztett kéretlen üzenetek még mindig óriási számban kerülnek kiküldésre nap mint nap – csak éppen a védekezési mechanizmusaink lettek fejlettebbek.
A nagy szolgáltatók, mint például a Google, ma már automatikus spamszűréssel dolgoznak, a rendszer nem engedi át azokat az üzeneteket, amelyeket kéretlen reklámanyagnak ítél. Ezek persze jellemzően a PPC (pornó-pirula-kaszinó) területről kerülnek ki, de a rendszer nem tökéletes, mindenki tapasztalhatta már, hogy időnként átjutnak az ilyen levelek még a legszigorúbb rendszereken is, s valóban fontos leveleket is kiszűrnek néha.
A Kapersky Labs egy friss kutatása szerint még mindig elképesztő az e-mailek között a spam aránya – februárban például minden három „rendes” e-mail üzenetre hét kéretlen reklám jutott világszinten. És hogy honnan érkeznek az üzenetek? Bár az online világban, a zombihálózatok korában ez a kérdés már kisebb jelentőséggel bír, mégis érdekes lehet, hogy a Sophos biztonsági cég szerint a spam üzenetek 16 százaléka az Egyesült Államokból származik – ez közel négyszer magasabb arány, mint például az orosz hálózatból eredő spameké.
A spam éppen most ünnepelte 20. születésnapját, amelyet a szakma a „Green Card Lawyers” spam üzenet 1994. április 12-i szétküldéséhez köt, bár valójában ennél korábban született a jelenség. És bár ma már csak a tapasztalatlan, nem megbízható rendszerekkel dolgozó felhasználókat fenyegeti valódi veszély a spammerek részéről, mesze vagyunk még attól, hogy valóban véget vethessünk az ilyen típusú „marketingtevékenységnek”. Bill Gates 2004-ben még azt jósolta, két éven belül megoldódik a spam-probléma, ám mindmáig csak defenzívában lettünk ellene erősebbek.
A PPC hirdetések (Pay-Per-Click) nem csupán kattintások gyűjtéséről szólnak – ezek a kampányok erős márkaépítő eszközök, amelyek jól célzott felhasználói csoportokat érhetnek el.
A linképítés mindig is kulcsfontosságú eleme volt a keresőoptimalizálásnak (SEO). Ahogy azonban a Google algoritmusai egyre kifinomultabbá válnak, a korábban bevált, gyors eredményeket hozó technikák már nem működnek.