Keresőmarketing kontra keresőoptimalizálás
Sokan keverik a két fogalmat, pedig az egyik a másik része. Mindkettő az online marketing fontos területe, segítségükkel weboldalunk láthatóvá válik az érdeklődők számára: míg egy újsághirdetésnél nagy meddőszórással dolgozunk, tehát sokan látják a hirdetésünk, akiket nem érdekel, addig a keresőmarketing célja, hogy csak olyanoknak jelenjünk meg, akik érdeklődnek irántunk, így várhatóan vásárlóvá válnak.
Hiába látnak egy bannerhirdetést több ezren, ha köztük senki sem érdeklődik irántunk: ez ugyanúgy kéretlen hirdetés a többség számára, mint egy hideghívás. A keresőben való megjelenés lényege, hogy kevesebb emberhez jutunk el, mégis sokkal nagyobb konverziót érünk el, hiszen azok látják a hirdetést, akik potenciális érdeklődők. Minden egyes hirdetésmegjelenés esetén olyat érhetünk el, akit érdekel a szolgáltatásunk vagy termékünk.
A keresőmarketing részterülete a keresőoptimalizálás (SEO). Szükséges, de nem elégséges egy megfelelő keresőmarketing stratégia kialakításához. A SEO jellemzően egyszeri nagyobb költség, esetenként későbbi díjai is vannak, de összességében nem rendszeres, hanem projekt alapú befektetés szokott lenni. A segítségével jó helyezést érhetünk el a keresőkben, ami értelemszerűen hasznot termel. Hosszú távon azonban senki sem tud garanciát vállalni rá: egyszerűen azért nem, mert a keresők – és természetesen főleg a Google-re kell gondolnunk – algoritmusváltozásait senki sem tudja pontosan megjósolni.
Ami ma még működik, holnaptól lehetséges, hogy értéktelen. A weblapunk bármikor visszacsúszhat. Így tehát alapvető fontosságú a keresőoptimalizáció, de önmagában még nem elegendő a biztonságunkhoz, hiszen több biztos lábon kell állnunk.
A keresőmarketing éppen ezért ennél is többről szól. A megfelelő keresőhirdetések használata jól tervezhető, rendszeres (jellemzően havi) költség, amely azonban mérhetően meg is térül. Ha pedig szabályváltozást történik, ugyanúgy folytatódik tovább a megjelenés, az ügynökségek ugyanis erre fel vannak készülve. A feladatuk pedig az, hogy a fennálló szabályok keretében a lehető legmegfelelőbb hirdetési kampányokat alakítsák ki. Így több emberhez juthatunk el alacsonyabb költséggel.
Hiába látnak egy bannerhirdetést több ezren, ha köztük senki sem érdeklődik irántunk: ez ugyanúgy kéretlen hirdetés a többség számára, mint egy hideghívás. A keresőben való megjelenés lényege, hogy kevesebb emberhez jutunk el, mégis sokkal nagyobb konverziót érünk el, hiszen azok látják a hirdetést, akik potenciális érdeklődők. Minden egyes hirdetésmegjelenés esetén olyat érhetünk el, akit érdekel a szolgáltatásunk vagy termékünk.
A keresőmarketing részterülete a keresőoptimalizálás (SEO). Szükséges, de nem elégséges egy megfelelő keresőmarketing stratégia kialakításához. A SEO jellemzően egyszeri nagyobb költség, esetenként későbbi díjai is vannak, de összességében nem rendszeres, hanem projekt alapú befektetés szokott lenni. A segítségével jó helyezést érhetünk el a keresőkben, ami értelemszerűen hasznot termel. Hosszú távon azonban senki sem tud garanciát vállalni rá: egyszerűen azért nem, mert a keresők – és természetesen főleg a Google-re kell gondolnunk – algoritmusváltozásait senki sem tudja pontosan megjósolni.
Ami ma még működik, holnaptól lehetséges, hogy értéktelen. A weblapunk bármikor visszacsúszhat. Így tehát alapvető fontosságú a keresőoptimalizáció, de önmagában még nem elegendő a biztonságunkhoz, hiszen több biztos lábon kell állnunk.
A keresőmarketing éppen ezért ennél is többről szól. A megfelelő keresőhirdetések használata jól tervezhető, rendszeres (jellemzően havi) költség, amely azonban mérhetően meg is térül. Ha pedig szabályváltozást történik, ugyanúgy folytatódik tovább a megjelenés, az ügynökségek ugyanis erre fel vannak készülve. A feladatuk pedig az, hogy a fennálló szabályok keretében a lehető legmegfelelőbb hirdetési kampányokat alakítsák ki. Így több emberhez juthatunk el alacsonyabb költséggel.